۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۲۲۹۲۲
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

جهاد تبیین، راه خنثی سازی توطئه‌های دشمن/ ۱۳ آبان، جریانی مستمر علیه استکبار

جهاد تبیین، راه خنثی سازی توطئه‌های دشمن/ ۱۳ آبان، جریانی مستمر علیه استکبار
نماینده خبرگان با بیان اینکه ملت ایران همواره در مقابل جنایتهای آمریکا ایستادگی کرده گفت: جهاد تبیین راه حل خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه ملت ایران است.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش اتفاقات 13 آبان در شکست هژمونی غرب به رهبری آمریکا، گفت: امروز یوم الله 13 آبان به جریانی مستمر تبدیل شده و این روز عکس العمل مقاومتی در مقابل تجاوزات و جنگ جویی های مستمر آمریکا علیه ملت ایران است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمریکای در دهه 30 با کودتای 28 مرداد، جنگ را علیه ملت ایران آغاز کرد و نفتی که مردم ایران از دست انگلیس ها آزاد کرده بودند، چپاول کرد.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا در قبال ملت ایران گفت: آمریکایی ها در 25 سال قبل از شروع انقلاب همواره مزدوران خود را به عنوان دولت پهلوی مسلط بر کشور کرده و با تحمیل هزاران جنایت بر ملت ایران قانون ضد ملی و بشری استعماری خود را در ایران اجرایی کردند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه ملت ایران همواره در مقابل جنایت های آمریکا ایستادگی کرده است، افزود: اقدام جوانان بصیر ما در 13 آبان 58 عکس العملی در برابر تجاوزات مستمر آمریکا بوده است، زیرا بعد از اینکه ملت ایران ایادی و اذناب آمریکا را از کشور اخراج کردند، آمریکایی ها دست از توطئه های خود برنداشتند و سفارت خود را تبدیل به جاسوسخانه علیه ملت ایران کرده بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جوانان غیور و دانشجویان پیرو خط امام به نمایندگی از ملت ایران لانه جاسوسی را تسخیر کردند تا اینکه ضعف و قابلیت مغلوب شدن آمریکا را نشان دهند و چهره حقیقی و ددمنشانه پس پرده آمریکا برای همگان عیان شود.

آیت الله حیدری بیان کرد: امروز نیز دانش آموزان، دانشجویان و نسل جوان کشور در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت حرکت یوم الله 13 آبان را استمرار بخشیدند.

وی با اشاره طراحی نقشه های دشمن برای فاصله انداختن بین نسل جدید با اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی، گفت: برای خنثی سازی این توطئه های دشمنان باید مسؤولان و متولیان فرهنگی برنامه های مختلفی را اجرا کنند که رأس آن جهاد تبیین برای اقشار مختلف جامعه است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه باید نقشه ها و توطئه های دشمنان برای نسل جوان به درستی تبیین و روشن شود، افزود: باید ادارات دولتی و دستگاه های تولیدی دانش بیان فارغ از هرگونه مسائل حاشیه ای کار خود را به درستی انجام دهند و فعالیت خود را جدی بگیرند تا اینکه کارآمدی نظام اسلامی روز به روز بیشتر و توطئه ها و تبلیغات رسانه ای دشمن علیه نظام اسلامی خنثی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دستگاه های نظامی و امنیتی کشور با دقت و حکمت نقشه های دشمنان را شناسایی کنند و دستان آنان برای مداخله در امور کشور را قطع کنند تا برخی افراد بی دقت مغلوب نفوذ دشمن نشوند.

آیت الله حیدری بر ضرورت تبیین روز ۱۳ آبان برای نسل جدید تأکید کرد و گفت: باید نسل جوان امروز با الگوگیری از جوانان دهه 50 و 60 برای پیشرفت و آبادانی کشور سعی و تلاش کنند./998/

میثم صدیقیان

ارسال نظرات