۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۲۰۶۵۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با رسا:

فقها نباید در برابر تحریف دین از سوی مطرودین حوزه سکوت اختیار کنند

فقها نباید در برابر تحریف دین از سوی مطرودین حوزه سکوت اختیار کنند
آیت الله حیدری ادعا‌های برخی از حوزویان درباره حجاب را تحریف و بدعت در دین دانست و گفت: علما و حوزویان در برابر این افراد موضع گیری روشنگرانه اتخاذ کنند.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، به تبیین عوامل پشت پرده این آشوب ها پرداخت و گفت: دشمنان خارجی، آمریکا و تجزیه طلبان به بهانه درگذشت مهسا امینی این گونه آشوبها و اغتشاشات را در کشور به وجود آوردند.

آیت الله حیدری هدف اصلی دشمنان از ایجاد این آشوبها را مقابله با اصل نظام اسلامی و انتقام گرفتن از ملت ایران دانست و بیان کرد: اغتشاشگران وحشیگری های بسیاری همانند داعشی ها انجام دادند، انسانهای بی گناه زیادی را به شهادت رساندند و اموال عمومی بسیاری را تخریب کردند. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: آبروی دشمنان و تجزیه طلبان رفته است و ملت ایران با تمام وجود در برابر آنها به میدان آمدند و نه بزرگی به دشمنان دادند.

ادعاهای برخی از حوزویان درباره حجاب انکار ضروریات دین و تحریف و بدعت است

وی با انتقاد از ادعاهای برخی از حوزویان درباره حجاب گفت: افرادی منتسب به روحانیت با عناوین محقق و مدرس حوزه مطالبی را با عنوان حجاب اجباری بیان می کنند که اگر ما این مطالب آنها را موشکافی کنیم خواهیم دریافت که انکار ضروریات دین، تحریف و بدعت در دین است.  

نماینده مردم مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: این طیف حوزوی حجاب اجباری را رد کردند و حجاب در اسلام را کاملا اختیاری می دانند که نباید هیچ گونه اجباری در حجاب باشد و این گونه ادعا می کنند که زنان و دختران این اختیار را دارند که حجاب داشته باشند یا نه و نظام و حکومت اسلامی از طریق گشت ارشاد حق برخورد با آنها را نخواهد داشت.

آیت الله حیدری اظهار کرد: هرچند اساس دین و اعتقادات اختیاری است و اکراه و اجباری در پذیرش اصل دین نیست، اما یک مسلمان باید الزاماتی به عقیده خود داشته باشد اما اگر مسلمانی واجبی را انجام نداد یا اینکه محرمی را انجام داد، آیا باید نظام اسلامی در برابر آنها ساکت و بی تفاوت بماند؟

وی با اشاره به وظیفه حکومت اسلامی در انجام حدود الهی و تعزیرات اسلامی، تصریح کرد: دین اسلام حدودی را همانند حد مربوط به شرب خمر و دیگر گناهان تعیین کرده است، بنابراین نظام اسلامی در برابر واجباتی که ترک می شود و محرماتی که در جامعه انجام می شود، باید حکم خدا را اجرا کند و همچنین اگر واجباتی مانند روزه و نماز ترک می شود شارع مقدس تعزیز را برای حکومت اسلامی قرار داده که در برابر تارکین واجب‌ها و عاملین محرمات و گناهان انجام دهد.

باید امنیت اخلاقی در جامعه نیز حاکم باشد

نماینده خبرگان با بیان اینکه همان گونه که باید امنیت مالی و جانی برای افراد جامعه برقرار شود، همچنین باید امنیت اخلاقی در جامعه نیز حاکم باشد، گفت: خانمی که کشف حجاب در جامعه می کند در واقع واجبی را زیرپا گذاشته است و نظام اسلامی نمی تواند در برابر آن بی تفاوت باشد، زیرا اجماع فقها این است که اگر واجبی ترک شود باید آن فرد تعزیر شود، یعنی قاضی عقوبت آن را تعیین کند.

آیت الله حیدری سخنان این طیف حوزوی را درباره حجاب نفی تعزیرات و انکار ضروریات دین و تحریف دین دانست و افزود: همان گونه رهبر انقلاب فرمودند اگر خانمی در خانه و مکان مستوری بی حجاب جلوی نامحرم ظاهر شد نظام اسلامی نسبت بدان وظیفه ای نخواهد داشت، اما بی حجابی زنان در جامعه زمینه انحراف جوانان را فراهم می کند و در حقیقت امنیت اخلاقی کشور را مورد مخاطره قرار می دهد، از این رو باید نظام اسلامی با آن برخورد کند و گشت ارشاد هم در برخورد با تارکین حجاب مسؤولیت دارد و مردم نیز نباید نسبت به بی حجابی در جامعه بی تفاوت باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: لازمه سخنان این طیف حوزوی درباره حجاب آن است که امر به معروف، نهی از منکر و تعزیرات حکومتی در جامعه تعطیل شود، در حالی که باید علما، فقها و حوزویان در مقابله با بدعت در دین موضع گیری روشنگرانه اتخاذ کنند و نباید در برابر آنها سکوت اختیار کرد.

ارسال نظرات