۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۴۶۲۷۰
حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد؛

لزوم تبیین سیره حضرت زهرا در دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان در ایام فاطمیه

لزوم تبیین سیره حضرت زهرا در دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان در ایام فاطمیه
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سیره حضرت زهرا در دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان بر لزوم استفاده از ظرفیت منابر برای تبیین سیره دفاعی حضرت زهرا از مظلومان و مقابله با ظالمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در بیست و هفتمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت خطابه و لزوم استفاده از ظرفیت منابر و تریبون‌های عمومی برای تبیین گری و آگاه سازی مخاطبان اظهار داشت: ایام فاطمیه یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توان از این ایام در راستای آگاه سازی و جهاد تبیین استفاده ویژه‌ای کرد.

وی در ادامه با اشاره به جنایت های رژیم صهیونسیتی در فلسطین و کشتار مظلومان افزود: یکی از مباحث مهمی که می توان در ایام فاطمیه امسال مطرح کرده و مد نظر سخنرانان و تریبون دارها قرار گیرد، پرداختن به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع و حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در دفاع از مظلوم دو بحث وجود دارد. اولین آن این است که مظلوم باید از خودش دفاع کند و دوم این که باید همه مردم از مظلوم دفاع کرده و با ظالمان مقابله کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: باید ویژگی های جامعه سالم و مدینه فاضله برای مردم تشریح و تبیین شود و در این زمینه در آیات متعددی از قرآن کریم محتواهای بسیاری برای تبیین این موضوع بر مردم وجود دارد و دفاع از مظلوم دهمین ویژگی جامعه سالم و مدینه فاضله است.

وی در ادامه ایمان، توکل، پرهیز از گناه کبیره و فواحش، گذشت، گوش به فرمان خدا بودن، مشورت، لقمه نماز و انفاق را از جمله ویژگی های جامعه سالم و مدینه فاضله عنوان کرد.

لزوم تبیین سیره حضرت زهرا در دفاع از مظلومان در ایام فاطمیه

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه می‌توان با روش‌های مختلف و بسیار متعدد از مظلومان دفاع و حمایت کرد بیان داشت: سخنرانان و تریبون دارها می‌توانند شیوه‌های دفاع از مظلومان را بیان کرده و انتشار دهند و این موضوع بسیار خوبی است که لازم است در ایام فاطمیه مورد توجه سخنران ها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پرداختن به موضوع خانواده و ضرورت تحکیم آن در جامعه اسلامی را از جمله موضوعات مهم دانست که باید در ایام فاطمیه از سوی سخنرانان مطرح و تبیین شود و در ادامه خاطرنشان کرد: سخنرانان و تریبون دارها می توانند در موضوع خانواده مباحثی همچون تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند را مورد بحث قرار دهند تا به نیازهای جامعه اسلامی در زمینه خانواده پاسخ های لازم داده شود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به وجود برخی شبهات در میان جوانان و عموم جامعه و لزوم پاسخگویی به شبهات آنان در منابر توسط سخنرانان و تریبون دارها اظهار داشت: باید پاسخگویی به شبهات بدون القای شبهه به مخاطبان، مورد اهتمام سخنرانان باشد و آنان به صورت بسیار هنرمندانه،ساده و عملی پاسخ شبهات را ارائه کنند.

محمدحسین چاوشی

ارسال نظرات