۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۰۲۶
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

بصیرت و تبری از فتنه گران از ویژگی های بارز آیت الله مهدوی کنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله مهدوی کنی را از پیشگامان انقلاب اسلامی دانست و با صمیمی توصیف کردن فضای حاکم بر جلسه انتخاب ریاست خبرگان، گفت: آیت الله مهدوی کنی نسبت به عناوین دنیوی تنافسی ندارند و این مسؤولیت ها را به عنوان تکلیف پذیرفته اند.
2/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری جلسه انتخاب ریاست مجلس خبرگان، فضای حاکم بر این جلسه را فضای وحدت آمیز و یکپارچگی توصیف کرد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه در فضاهای انتخاباتی رقابت وجود دارد، در اجلاس و برنامه مربوط به انتخاب رییس مجلس خبرگان وحدت خاصی حاکم و جو بسیار خوب بود، برخلاف آن چه در خارج منعکس می شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای مجلس خبرگان در شرایط فعلی با توجه به شرایط و خصوصیات به نظرشان رسید که آیت الله مهدوی کنی با شرایط موجود اصلح هستند و ایشان را با اکثریت قاطع به عنوان رییس مجلس انتخاب کردند.

وی بیان داشت: این مساله به معنای موضع گیری در مقابل ریاست قبلی خبرگان نبود، در این جلسه آقای مهدوی کنی نیز از آقای هاشمی ریاست قبلی مجلس خبرگان تجلیل و تاکید کردند بر اینکه ما تمایل داریم در معیت ایشان باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابراز داشت: آیت الله مهدوی کنی و آیت الله هاشمی تاکید کردند که محوریت امور باید رهبری نظام باشد و هم باید هماهنگی و هم تعامل بین سلایق مختلف با محوریت نظریات رهبری باشد.

وی با اشاره به ویژگی های رییس جدید مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: آیت الله مهدوی کنی از شخصیت هایی هستند که از نظر سوابق علمی قبل از انقلاب از شاگردان امام و علامه طباطبایی و از سابقین و پیشگامان انقلاب بودند که زندان رفتند و محور فعالیت های انقلابی در شهر تهران بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی دارای معنویت خاص هستند و محوریت شان در مسائل انقلاب محفوظ است، تصریح کرد: بصیرت، به موقع در صحنه بودن، ابراز تولی و تبری از فتنه گران و کسانی که در برابر انقلاب موضع دارند از دیگر نکات بارز و مثبت شخصیت رییس مجلس خبرگان رهبری است.

وی ادامه داد: اعلان موضع به موقع و بجا در مقابل فتنه گران و در عین حال بدون افراط و تفریط، ولایتمداری و جامع بودن از دیگر شاخصه ها و ویژگی های آیت الله مهدوی کنی است و اعضای خبرگان هم این مسائل را احساس کردند و به ایشان رای دادند.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان نسبت به مقام و موقعیت های عنوانی و دنیوی تنافسی ندارند و این سمت های را به عنوان مسؤولیت و تکلییف پذیرفته اند. /924/ت302/ص
ارسال نظرات