۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۱۴۴
مدیر‌کل ارشاد آذربایجان شرقی:

تنها راه سعادت، حاکمیت اندیشه‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مساجد را محل مناسبی برای آموزش و ترویج آموزه های دین و قرآن دانست و گفت: کانون های فرهنگی و هنری ضمن تولید فکر ، باید الگو دهی کنند.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، دبیر هیئت نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در گفت و گو با خبرنگاران از مساجد به عنوان پایه ای ترین مکان برای دین و قران یاد کرد و گفت : مساجد و کانونهای فرهنگی و هنری با ید بتوانند تولید فکر کرده و به جامعه الگو ارائه دهند.

علی داننده افزود: انتظار این است که کانونهای فرهنگی و هنری مساجد بتوانند با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، مسیر سعادت و سلامت جوانان و نوجوانان جامعه را هموار کنند.

وی با انتقاد از رشد قارچ گونه "ان جی یو هایی" با مبنای فکری التقاطی در سال های پیشین، یکی از وظایف و تکلیف مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد را عملی کردن ایده و افکار و طرح و برنامه های دینی، قرآنی و فرهنگی دانست.

علی داننده با امید بخش دانستن رویکرد دولت و مجلس در حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت : این کانون‌ها نقش بسزایی در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان و تحول فرهنگی در جامعه دارند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گسترش انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی اظهار داشت: امروز صدور انقلاب به کشورهای عربی و تحقق مصداق عینی پیش‌بینی امام راحل درباره گسترش ارزش‌های اسلامی را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: ملت‌ها به باطن الهی خود مراجعه کرده و حقانیت سخنان امام و رهبری را درک کرده و خواستار حاکمیت ارزش‌های اسلامی هستند.

داننده با بیان این‌که مبنای فکری انقلاب اسلامی امروز الگوی جهانیان است، اظهار داشت: امروز این مبنای فکری در جای‌جای جهان اسلام طرفدار پیدا می‌کند و با گذشت زمان ارزش و اهمیت الگوی حکومتی ایران اسلامی نمایان تر می شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با رد کردن افکار و اندیشه های التقاطی و سکولار، اضافه کرد: تنها راه سعادت، حاکمیت اندیشه‌های دینی است و دین خواهد توانست سعادت بشر را تامین کند.

داننده افزود: در مبنای دینی ،محور توسعه دین است و این تفکر در برابر اندیشه‌های سکولار و افکار التقاطی قرار دارد.

وی گفت: مساجد باید قابلیت تولید فکر، ایده‌سازی و پیاده کردن ایده‌ها را داشته باشند و به عبارت بهتر مساجد باید بتوانند بستر کارهای بزرگ را فراهم کنند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: مسجد محوری‌ترین محل در جمهوری اسلامی برای تولید فکر و الگو سازی است و مسجد می‌تواند محل اصلی جمع این دو محور مهم باشد./935/د102/ص
ارسال نظرات