۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۱۶۴
وزیر آموزش و پرورش:

اردوهای راهیان‌نور در بصیرت‌افزایی جوانان بسیار موثر است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیرگذاری کاروان های راهیان نور در بصیرت افزایی جوانان اظهار داشت: این کاروان ها در بصیرت‌بخشی و اطلاع‌رسانی به نوجوانان و جوانان بسیار موثر بوده و کار زیبای فرهنگی است.
حميد رضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته، در بازدید از اردوگاه شهید مسعودیان خوزستان، در جمع دانش آموزان کاروان راهیان نور، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مطلوب صورت گرفته با بسیج و سپاه در سال 88 دانش‌آموزان راهیان‌نور 300 هزار نفر افزایش داشته که برای امسال حدود 600 هزار نفر تدارک سفر دیده شده است.

این مقام مسؤول، خاطر نشان کرد: همه دانش آموزان پسر سال دوم دبیرستان که باید برنامه آموزش دفاعی را در مدارس می‌دیدند در این جبهه‌های نور حضور پیدا می‌کنند و در این مکان‌ها برنامه آموزش دفاعی را می‌بینند.

حاجی بابایی بیان کرد: این اردوها یک دوره فرهنگی دانش‌آموزی است که هم تشکل‌های دانش آموزی را شکل می‌دهد و هم آن‌ها را با محیطی بیرون از خانواده که کاملا امن است، آشنا می‌کند؛ همچنین برنامه‌های فرهنگی از جمله نماز و گزارش‌هایی که از دوران دفاع مقدس ایران است، به آن‌ها ارایه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: این دوره‌ها در بصیرت‌بخشی و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان بسیار موثر است و کار بسیار زیبای فرهنگی است.

وی هدف از سفر به این استان را بازدید از اردوهای دانش آموزان راهیان‌نور و حضور در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان شهید در شهرستان رامهرمز اعلام کرد و اظهار داشت: پاگذاشتن به سرزمینی که قدم به قدم آن لاله‌هایی است که به خاطر زنده نگه داشتن آموزه‌های دینی و آینده کشور اسلامی خود ایستادند و به شهادت رسیدند و ملت را نیز در امنیت قرار دادند، موجب افتخار و سعادت است.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز، گفت: اگر بخواهند سال خوبی داشته باشند و یک قدم به جلو بروند، در خوزستان و تمام جبهه‌هایی که جوانان در آن‌جا پر افتخار درخشیدند، حضور پیدا کرده و عطر دل انگیز زندگی را کاملا استشمام کنند. /945/پ202/ص

ارسال نظرات