۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۲۹۹
رهبر شیعیان بحرین:

دلیلی برای درگیری مذهبی در بحرین وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه قیام ملت این کشور به دور از رنگ و شعارهای مذهبی صورت می گیرد بر لزوم وحدت ملی و اسلامی مردم تاکید کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه شهر دراز این کشور که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به گسترش ظلم و فساد در بحرین گفت: فساد، ظلم، انحراف و پافشاری بر استبداد هرچه بیشتر ادامه داشته باشد به بحرانی تر شدن جامعه منجر می شود و روند اصلاح و تغییر را مشکل تر می سازد.

وی افزود: مردمی که در صدد تغییر و اصلاح نظام سیاسی هستند به شدت نسبت به تاثیر منفی اعتراضات بر مسایل اقتصادی و اجتماعی جامعه وسواس به خرج می دهند، لیکن مقابله نظام و گروه های منحرف با این خواسته مشروع بر وضعیت جامعه تاثیر می گذارد و زیان های فراوانی از جانب رژیم بر ملت تحمیل می شود.

آیت الله عیسی قاسم خواسته های مردم را مشروع خواند و تصریح کرد: راهپیمایی صورت گرفته توسط مردم بر اساس حق ملی و با نظم و انظباط عالی انجام می گیرد هیچ کس خواهان جنگ و درگیری نیست و از همه شهروندان می خواهم تا به آرامش خود ادامه دهند و بر وحدت اسلامی و ملی پافشاری کنند.

رهبر شیعیان بحرین نسبت به نزاع های طایفه ای هشدار داد و اظهار داشت: مطالبه حقوق سیاسی هیچ ربطی به طایفه گری ندارد و دموکراسی به همه شهروندان اعم از شیعه و سنی تعلق دارد و اگر خواسته های ملت محقق شود همه مردم از نعمت آزادی بهره مند خواهند شد و فقط رژیم است که از درگیری های مذهبی و باقی ماندن در قدرت سود می برد.

وی مردم را به حمایت از یکدیگر دعوت کرد و ادامه داد: دلیلی برای درگیری مذهبی در بحرین وجود ندارد و قیام مردم دارای رنگ مذهبی نیست، بنابر این از همه می خواهیم تا در برابر توطئه های فتنه اندوزانه دولت هوشیار باشند و از جنگ و نزاع با یکدیگر به شدت خودداری کنند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: شیعیان و اهل سنت باید بر اساس آموزه های اسلامی، در کنار یکدیگر قرار گیرند و در برابر ظلم هایی که علیه هر یک از آنها انجام می شود ایستادگی کنند و از همه دانش آموزان و دانشجویان سنی و شیعه می خواهم تا به برادری ملی و اسلامی خود پافشاری نمایند.

خطیب جمعه قفول بحرین در پایان سخنان خود بیان داشت: از همه افرادی که در میدان اللولوه حاضر شده و برای تحقق مصالح ملی کشور و ملت تلاش می کنند تقدیر و تشکر می نمایم و از آنان می خواهم تا صبر پیشه کنند و از بند طایفه ای و مذهبی آزاد شوند./980/گ
ارسال نظرات