۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۳۰۱
عضو جامعه مدرسین:

بداخلاقی باید به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی تلقی و با آن برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر ضرورت پرهیز جامعه از تندروی، بداخلاقی را امری مذموم دانست و گفت: باید بداخلاقی ها به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی تلقی شود.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری و تاکید ایشان بر پرهیز افراد از هتاکی و فحاشی، حفظ وحدت در جامعه را ضروری دانست.

وی با ابراز تاسف از وقوع برخی ناهنجاری ها و بداخلاقی ها در جامعه، بیان داشت: متاسفانه این مساله از قبل وجود داشته و در حال حاضر هم مشاهده می شود که باید برای آن فکری کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما بیش از آن که یک خیزش سیاسی، اجتماعی و یا اقتصادی باشد، یک نهضت و انقلاب مبتنی بر آموزه های اسلامی و دینی است.

وی تاکید کرد: نهضت اسلامی با انگیزه حفظ هنجارهای شرعی بوجود می آید و تدوام و بقای آن نیز در گرو رعایت و توجه به این اصل مهم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدوست تصریح کرد: ما اگر اخلاق اسلامی و ارزش های دینی را از این نهضت به هر بهانه، به هر نیت و از هر کس بگیریم، باید برای نهضت مان مجلس ختم بگیریم.

وی گفت:‌ بر این اساس هم اصحاب رسانه، هم متصدیان فرهنگی و هم روحانیت همه باید به گونه ای با بداخلاقی های رفتار کنند که یک ناهنجار اجتماعی تلقی شود و صاحبان اخلاق بد از هر نظر در تنگنا قرار گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مسؤولان قضایی باید نشان دهند که اگر کسی بداخلاقی کرد، با او برخورد شود و مردم این مهم را در عمل ببینند.

وی تصریح کرد: صاحبان اخلاق بد تنها به صورت کلی ملامت می شوند و این کفایت نمی کند و با این وضع من رسالت قوه قضاییه را ادا شده نمی بینم./924/ت302/گ
ارسال نظرات