۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۳۲۷

نگاهی کوتاه به فعالیت سامانه پاسخگویی پرسش

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی«پرسش» دربردارنده بخش‌های مختلفی همچون آرشیو سؤالات، ارسال سؤال، بخش ارتباط با پاسخگویان بطور زنده و سامانه پیام کوتاه (sms) است.
سامانه پاسخگويي پرسش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سامانه پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی«پرسش» وابسته به معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یکی از پایگاه های اینترنتی فعال در زمینه پاسخگویی در فضای مجازی است.

بر اساس این گزارش، پایگاه اینترنتی «پرسش» دربردارنده بخش های مختلفی همچون آرشیو سؤالات، ارسال سؤال، بخش ارتباط با پاسخگویان بطور زنده و سامانه پیام کوتاه(sms) است.

در بخش آرشیو سؤالات، قابلیت مشاهده سؤالات در موضوعات مختلف و دسته بندی شده، همراه با جواب وجود دارد، به این صورت که کاربران با کلیک بر روی هر سؤال، جواب آن را به بصورت زیر نویس مشاهده می کنند و با کلیک بر روی لینک صفحه اصلی از قسمت بخش آرشیو خارج می شوند.

بخش ارسال سؤال یکی از بخش های این سامانه است، در این بخش کاربر می تواند با نوشتن متن سؤال و ارسال آن پس از حداکثر 72 ساعت جواب خود را دریافت کند. در این بخش کاربر برای دریافت جواب اختصاصی خود باید عضو سایت شود.

برای عضویت در سایت می توان از گزینه«ورود / عضویت» استفاده کرد؛ همچنین پس از کلیک بر روی دکمه ارسال از کاربر خواسته می شود که عضو سایت شود.

در ادامه، در بخش عضو جدید با درج نام کاربری و پسورد مورد علاقه خود، عضو سایت شده و جواب را قبل از گذشت زمان مذکور، با ورود مجدد به سایت و درج نام کاربری و پسورد قبلی در قسمت ورود اعضاء، مشاهده می کند.

همچنین در بخش ارتباط با پاسخگویان بطور زنده چنانچه پاسخگویان آنلاین باشند ، تصویری از پاسخگو قابل مشاهده است و برای کاربر پس از کلیک بر روی تصویر ، پنجره ای باز می شود که امکان گفت‌و‌گو کردن«چت» را فراهم می کند و او می تواند به صورت مستقیم سؤالات و شبهات خود را مطرح کند و جواب خود را همزمان دریافت کند .

سامانه پیام کوتاه (sms) یکی دیگر از بخش های این سامانه است، در این بخش کاربران با ارسال سؤالات خود از طریق سامانه پیام کوتاه(sms ) به شماره 30007461 می توانند جوابهای کوتاه را به صورت پیام کوتاه در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

در بخش جدول زمانبندی حضور پاسخگویان، نام و نام خانوادگی، گرایش تخصصی، رتبه علمی، گرایش عمومی و زمان حضور پاسخگویان درج شده است، همچنین در فرم ارسال سؤال به کاربران امکان انتخاب پاسخگو با توجه به موضوع سؤال داده شده است.

شایان ذکر است، در فرم ارسال سؤال، کاربران می توانند در صورت صلاحدید به پرسش هایی همچون، نام، پست الکترونیک، تلفن همراه، جنسیت، مدرک، شهر و مرجع تقلید پاسخ دهند.

در بخش آرشیو سؤالات بر اساس آمار ارائه شده در این پایگاه اینترنتی نزدیک به چهل هزار سؤال در موضوعات مختلفی همچون، خداشناسی، پیامبر شناسی،‌ امام شناسی، جهان شناسی، خانواده، جوانان، اخلاق، قرآن شناسی، عبادات، روانشناسی، احکام، کوثر شناسی، فلسفه و معرفت شناسی طبقه بندی و آرشیو شده است.

همچنین،‌ معاد شناسی، تاریخ، مهدویت، حدیث شناسی، کتاب شناسی، واژه شناسی،‌ شخصیت شناسی، ادیان و مکاتب، دین پژوهی، عرفان و تصوف، مذاهب، مشاوره، زنان،‌شبهات، اعمال، فلسفه احکام، متفرقات، وحدت اسلامی و مناسبت ها از دیگر موضوعات طبقه بندی شده در بخش آرشیو سؤالات است.

علاقه مندان به استفاده از این سامانه می توانند به پایگاه اینترنتی«پرسش» به نشانی http://www.eporsesh.com  مراجعه کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات