۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۴۷۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمنان تلاش می کنند واقعیات نظام را وارونه جلوه دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وارونه جلوه دادن واقعیات نظام اسلامی را یکی از توطئه های اصلی دشمنان نظام دانست و تاکید کرد: باید در موضع گیری هایمان به گونه ای عمل کنیم که بهانه به دست دشمنان ندهیم.
1/ آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانات حضرت آقا در دیدار نمایندگان خبرگان رهبری محورهای مهم و مختلفی داشت.

اهانت با اخلاق اسلامی و ادب دینی سازگاری ندارد

وی افزود:‌ حضرت آقا تاکید داشتند که جوانان رعایت حدود الهی و شرعی و مسائل اخلاقی را داشته باشند، افرادی که مورد نظر انسان نیستند و اشکال و ایرادی به آنها وارد است انسان باید به صورت منطقی برخورد کند.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: نقد، بحث و گفتمان علمی و کلامی اشکالی ندارد، اما اینکه اگر فردی به نظر ما یک جایی خطایی کرد، بیائیم علیه او شعار دهیم و اهانت کنیم این مساله با اخلاق اسلامی و ادب دینی سازگاری ندارد.

در همه کارها باید به نظرات رهبر انقلاب توجه کنیم

امام جمعه کاشان گفت: همه فقها از صدر اسلام تا امروز می فرمایند کسی که مجتهد نیست در همه مسائل فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی باید مقلد باشد و ببیند که مرجع تقلید او چه می گوید.

آیت الله نمازی تصریح کرد: در نظام اسلامی ما کشور دارای رهبری و ولی امر است، باید در کارها به نظر رهبری توجه کنیم، نمی شود با سلیقه شخصی عمل کرد و وارد میدان شد و توهین کرد، این با مبانی دینی اسلام سازگاری ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: ایشان فرمودند این مساله روی اعصاب اجتماعی هم تاثیر منفی می گذارد و منشا اختلاف، منازعه و درگیری می شود و آرامش جامعه را تضعیف می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به بزرگان، اظهار داشت: بزرگان باید توجه داشته باشند، امروز نظام اسلامی در یک رویارویی شدید رسانه ای و تبلیغی با جبهه استکبار است و آنها تلاش می کنند علیه کشور ما و انقلاب اسلامی خبرسازی و شایعه سازی کنند و اخبار را وارونه جلوه دهند.

آیت الله نمازی گفت: حضرت آقا فرمودند بزرگان باید مراقب باشند، این نکته بسیار حایز اهمیت است که بدون تحقیق عکس العمل نشان ندهیم، مطالب و اخبار را تحقیق، بررسی و تامل و سپس موضع گیری کنیم تا بهانه به دست دشمنان نیفتد.

وی بیان داشت: حتی اگر مطلبی صحیح هم باشد راه و روش نصیحت در اسلام این است که مطلب را از مجاری قانونی و صحیح پیگیری کنند و تذکر دهند و به گونه ای نباشد که باعث نگرانی مردم و تضعیف نظام شود. /924/ت301/گ
ارسال نظرات