۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۵۴۵

مشهد آماده میزبانی رهبر معظم انقلاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از آماده سازی مشهد به مناسبت حضور رهبر معظم انقلاب در ابتدای نوروز در این شهر خبر داد.
پيام نوروزي رهبر انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، «حسین شادکام»، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، ظهر امروز در نشست خبری که در خانه هنرمندان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سفر رهبر معظم انقلاب به مشهد، شهرداری مشهد ویژه ‌برنامه ‌هایی را برای استقبال از ایشان تدارک دیده است.

وی ادامه داد: به همین منظور 60 تابلو ویژه سفر رهبر معظم انقلاب، 12 هزار پوستر برای استفاده در تاکسی و اتوبوس و پوسترهایی جهت اعلان دعوت به مردم در سطح شهر در نظر گرفته شده است.

شادکام با بیان اینکه المان‌ های نوروزی مشهد آثار برگزیده جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) هستند که در میادین سطح شهر اکران می‌ شود، بیان داشت: این المان‌ ها برگرفته از فرهنگ بومی مشهد و سیره رضوی است که در دو سالانه جشنواره المان رضوی برگزیده شده ‌اند.

وی بر بر لزوم استفاده از ظرفیت مبلغان هنرمند در ساخت و طراحی المان‌ ها تاکید کرد و خواستار حضور پررنگ تر این قشر در طراحی المان های شهری شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال برای اولین بار سهم بودجه فرهنگی شهرداری مشهد به 420 میلیارد ریال رسیده است، افزود: در نظر داریم هندسه مفهومی فعالیت ‌های فرهنگی شهرداری مشهد را که شامل زیر شاخه ‌های مزیت شعر رضوی، شهروند رضوی و مدیریت شهر رضوی است، تشکیل دهیم.

وی به ارائه آموزش های شهروندی در فرهنگسراها اشاره کرد و یادآور شد: در این آموزش ها، مسائل مربوط به رفتارهای شهروندی بر اساس آیات و روایات و با توجه به منابع به مردم ارائه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از نصب کیوسک های زائر در مشهد خبر داد و خاطر نشان کرد: این کیوسک ها از 25 اسفند ماه برای اولین بار با رویکری جدید در مشهد راه اندازی می شود که به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به زائران از امکاناتی همچون رایانه، مانیتور، نقشه و ... برخوردار است.

در ادامه این نشست عصارنیا، رییس سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری مشهد به افتتاح پارک زیارت در سال 90 در مشهد خبر داد و گفت: این پارک موضوعی در یکصد ایستگاه فرهنگی تفریحی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به تقویت هویت محلات با محوریت مسجد، بیان داشت: به این منظور طرح مسجد ما در مساجد محوری شهر مشهد اجرا شد.

همچنین در این مراسم جعفرنژاد، مسؤول امور گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه برای اولین بار ویژه ‌نامه اطلاعاتی نقشه گردشگری مشهد برای معرفی پایتخت معنوی کشور به مسافران داده می ‌شود،‌ بیان داشت: کتاب «مشهد، شهر بهشت»، نقشه گردشگری به زبان انگلیسی و عربی، ویژه نامه اطلاع رسانی پایتخت معنوی ایران، کتابچه «توشه سفر»، مجموعه نرم ‌افزارهای گردشگری مشهد، فیلم مستند گردشگری «خورشید شرق» و کتابچه «سلامت در سفر» از جمله محتویات این بسته اطلاع رسانی است که در مبدأ سفر با هماهنگی با ترمینال ‌ها و مبادی شهرها به زائران داده می ‌شود.

وی از راه ‌اندازی مرکز ملی اطلاع‌رسانی زائر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات امور گردشگری، در حوزه جذب و بالا رفتن آگاهی زائران و توریست‌ های مذهبی است./934/پ201/ص
ارسال نظرات