۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۵۷۰
بخش پایانی/رییس جامعه مدرسین:

تجملات و تشریفات زیبنده مساجد نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از تجملات و تشریفات در برخی از مساجد، این مساله را زیبنده ندانست و خواستار توجه بیشتر به مساجد مناطق محروم شد.
آيت الله يزدي رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در همایش روحانیان و ائمه جماعات منطقه دو قم که در امامزاده جعفر(ع) شهید این شهر برگزار شد با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) ابعاد شخصیتی و فضائل این بانوی کریمه را تبیین کرد.

وی در ادامه حفظ رابطه مردم با روحانیت را بسیار مهم ارزیابی و تاکیدکرد: تا وقتی که جامعه با روحانیت راستین مرتبط است، اطمینان داریم که راهی که طی می کنیم درست است.

آیت الله یزدی افزود: امروز روحانیان وقتی با مردم روبرو هستند، تنها به نماز خواندن اکتفا نمی کنند، بلکه به مشکلات و دغدغه های آنها نیز توجه می کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امروز روحانی محترم روحانی است که در متن جامعه و در میان آنها باشد، حرف آنها را بشنود، مشکلات شان را حل کند و آنها را راهنمایی و هدایت کند.

وی با بیان اینکه روحانیان و ائمه جماعات باید از مشکلات و دغدغه های مردم باخبر باشند، گفت: روحانیان باید با ارتباط گیری درست و صحیح اهتمام کافی و لازم را نسبت به رفع مشکلات و دغدغه های مردم داشته باشند.

آیت الله یزدی تصریح کرد: تا زمانی که مردم با روحانیت اصیل و مورد اعتماد مرتبط هستند، معمولا در امان بیشتری هستند.

وی با اشاره به روایتی از علما به عنوان حصون بلاد یاد کرد و ابراز داشت: در جامعه و کشوری که علمای اصیل و شناخته شده راهنما و هادی هستند، معمولا آن کشور و جامعه موفق تر هستند و مفاسدشان کمتر است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: در راس نظام و کشوری که ولی فقیه منتخب فقها قرار دارد، طبیعی است که در آن کشور گناه و فساد کمتر خواهد بود.

دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف بی نظیر است

آیت الله یزدی دستاوردهای انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف بی نظیر دانست و ابراز داشت: وضعیت امروز انقلاب با زمان قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل قیاس نیست و در عرصه های مختلف جمهوری اسلامی صاحب دستاوردها و برکات بسیاری شده است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری گفت: زندگی انسان ها همواره از فراز و نشیب هایی برخوردار است، اما زندگی در فضای دین و حاکمیت نظام اسلامی ارزش به مراتب بیشتری دارد و باید قدر این نعمت را دانست و آن را پاس داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید به مساجد مناطق و محلات محروم توجه ویژه ای شود.

آیت الله یزدی افزود: مساجد باید آبرومند و مجهز باشد، اما باید از تجملات و تشریفات اجتناب کرد، زیرا این مسائل زیبنده مساجد نیست.

رییس جامعه مدرسین با مهم ارزیابی کردن رسالت و وظیفه ائمه جماعات، تاکید کرد: ائمه جماعات باید از مشکلات محل و منطقه مطلع باشند و نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام کافی داشته باشند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات