۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۵۷۷
از سوی مرکز اسلامی بولیوی؛

نخستین کتاب اسلامی به زبان سرخ پوستان آمریکای لاتین ترجمه شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کتاب اسلامی با نام «اسلام چیست» به همت مرکز اسلامی بولیوی به زبان ایمره، زبان سرخ پوستان آمریکای لاتین ترجمه شد.
اسلام چيست به زبان اسپانيايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «اسلام چیست» که تا کنون به زبان اسپانیایی در اختیار مردم منطقه آمریکای لاتین قرار می گرفت، از سوی مرکز اسلامی بولیوی به زبان ایمره ترجمه شد.

این کتاب نخستین کتاب اسلامی است که به این زبان ترجمه شده است و امید است که بزودی چاپ و منتشر شود.

زبان ایمره، زبان سرخ پوستان و بومیان چهار کشور پرو، بولیوی، شیلی و آرژانتین می باشد و شمار زیادی از سرخپوستان این منطقه به زبان ایمره تکلم می کنند.

متأسفانه تا کنون هیچ کتاب اسلامی به زبان ایمره ترجمه نشده است و این نخستین منبع اسلامی است که به این زبان ترجمه شده است و به زودی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

هم اکنون شماری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی در منطقه آمریکای لاتین به زبان زبان ایمره برنامه پخش می کنند و مسیحیت نیز تا کنون کتاب ها و فیلم های زیادی را برای ترویج مسیحیت به این زبان تولید و منتشر کرده است.

این در حالی است که بر روی فضای مجازی اینترنت حتی یک صفحه مطلب به زبان ایمره درباره اسلام یافت نمی شود و ترجمه کتاب اسلام چیست به زبان ایمره می تواند یک شروع در حوزه این زبان باشد./9/ت301/گ
ارسال نظرات