۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۷۱۱
آیت الله مقتدایی:

دشمن همه تلاش خود را برای جدایی مردم از روحانیت به کار بسته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به ناکامی های پی درپی دشمنان نظام اسلامی در جنگ تحمیلی، تهدید و تحریم، خاطرنشان کرد: امروز همه تلاش نظام سلطه برای جدایی مردم از اسلام و روحانیت خلاصه شده است.
آيت الله مقتدايي در مراسم افتتاح موسسه آموزش عالي حوزوي آمل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، بعد از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان که به میزبانی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد، تقویت مدارس علمیه شهرستان‌ها را ضروری دانست و گفت: رشد و گسترش مدارس علمیه سبب تقویت باورهای دینی در سطح جامعه خواهد شد.

وی، ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب حوزه های علمیه را یک ضرورت دانست و افزود: علاوه براین برخی دروس همانند زبان، نهج البلاغه، تفسیر قرآن، حفظ و مفاهیم قرآنی نیز باید در کنار دروس حوزه تقویت شود.

مدیرحوزه علمیه کشور با تأکید بر تقویت پژوهش در حوزه های علمیه، تصریح کرد: امروز متقویت پژوهش در میان طلاب مدارس علمیه باید به صورت جدی از سوی مدیران مدارس علمیه دنبال شود.

آیت الله مقتدایی با بیان این که طلاب مدارس علمیه باید در حوزه تفسیر و تألیف نیز وارد شوند، تصریح کرد: ورود طلاب به حوزه کلام به منظور پاسخگویی به شبهات بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه زمینه پرورش طلاب مستعدد و خلاق در مدارس علمیه کشور فراهم شده است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که طلابی با توان بالای علمی و پژوهشی در مدارس علمیه پرورش یابند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نظارت دقیق مدیران مدارس علمیه بر فعالیت اساتید را ضروری خواند و گفت: نظارت مدیران مدارس برای پیشرفت امور مدارس علمیه و طلاب بسیار تأثیر‌گذار است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی طلاب مدرسه حقانی در نظام اسلامی خوب درخشیدند و بسیاری از آنها دربخش های مختلف کشور مشغول به خدمت درعرصه های کلان شدند، ادامه داد: این مسأله بدین خاطر است که طلاب زیر نظر یک مدیر منظم و متعهد پرورش یافتند.

وی با بیان این که مدیران مدارس علمیه باید طلاب را فرزندان خود بدانند، خاطرنشان کرد: تذکر ناصحانه باید مورد توجه مدیران و اساتید مدارس علمیه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید براین که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیازمند طلابی فاضل و مهذب است، تصریح کرد: امروز طلابی که دارای چنین خصوصیت هایی هستند نیاز روز جامعه اسلامی هستند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند حوزه باید طلابی پرورش دهد که مورد نیاز جامعه باشد، ادامه داد: تحقق این دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند توجه ویژه مدیران مدارس علمیه است.

وی با تأکید براین که منبرها باید با مطالعه صورت گیرد، ادامه داد: طلبه ای که در شرایط امروز ردای تبلیغ به تن می کند باید با اطلاعات روز جامعه آشنا باشد.

آیت الله مقتدایی با بیان این که امروز شبهات گسترده ای از سوی دشمنان نظام اسلامی در کشور تبلیغ می شود، گفت: این شبهات قلب جوانان ما را هدف قرار داده اند که طلاب و روحانیان حوزه باید در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ناکامی های پی درپی دشمنان نظام اسلامی در جنگ تحمیلی، تهدید و تحریم، خاطرنشان کرد: امروز همه تلاش نظام سلطه برای جدایی مردم از اسلام و روحانیت خلاصه شده است.

وی با هشدار نسبت به ترویج خانگی مسیحیت در سطح جامعه، ادامه داد: تحقق این توطئه های دشمنان خسارت جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت.

آیت الله مقتدایی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره وهابیت در روستاها و مناطق محروم گسترده یافته است، ادامه داد: تقویت مدارس علمیه و حضور روحانیت در هر منطقه مانع از حضور فرقه‌های انحرافی می‌شود./950/پ201/س
ارسال نظرات