۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۷۵۱
با برگزاری راهپیمایی؛

خشم علما و طلاب حوزه علمیه نجف از کشتار مردم بحرین

خبرگزاری رسا ـ علما، استادان و طلاب علوم دینی نجف اشرف با برگزاری تظاهرات، کشتار مردم بحرین را محکوم کردند.
خشم علما و طلاب حوزه علمیه نجف از کشتار مردم بحرین خشم علما و طلاب حوزه علمیه نجف از کشتار مردم بحرین خشم علما و طلاب حوزه علمیه نجف از کشتار مردم بحرین راهپيمايي ملت عراق در اعتراض به کشتار مردم بحرين راهپيمايي ملت عراق در اعتراض به کشتار مردم بحرين راهپيمايي طلاب و علماي حوزه علميه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، علما، روحانیون، طلاب علوم دینی، سیاستمداران و مردم عراق با برگزاری راهپیمایی و صدور بیانیه، خشم و محکومیت خود را نسبت به کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین توسط نظامیان بحرینی و سعودی اعلام کردند.

حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی این مجلس در بغداد، حمله وحشانه نیروهای امنیتی به شهروندان بحرینی را به شدت محکوم کرد و با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای خارجی برای سرکوب ملت، تبعات منفی را در پی خواهد داشت خواستار اجرای اصلاحات مورد نظر مردم شد.

شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین نیز در گفت و گو با خبرنگاران، حمایت از شهروندان بحرینی را وظیفه ای همگانی توصیف خواند و مقامات این کشور را به عبرت گرفتن از سرنوشت صدام و دیکتاتورهای سرنگون شده کشورهای عربی دعوت کرد.

وی نسبت به کشتار مردم توسط نظامیان آل سعود هشدار داد و از سکوت جهانیان خصوصا جهان عرب در قبال کشتار شهروندان بی گناه بحرین و بی اعتنایی آمریکا که خود را حامی ملت ها می داند به شدت انتقاد کرد.

علما، استادان و طلاب علوم دینی نجف اشرف با برگزاری راهپیمایی و برافراشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی، اعتراض خود را به قلع و قمع کردن مردم بحرین اعلام کردند.

مردم شهرهای بغداد، کربلا و بصره نیز راهپیمایی باشکوهی برگزار کرده و کشتار مسلمانان بحرین را محکوم کردند.

نوری المالکی نخست وزیر، وزرا، نمایندگان پارلمان و احزاب سیاسی عراق نیز با صدور بیانیه های جداگانه بر لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان بحرینی تاکید کردند./980/گ
ارسال نظرات