۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۸۱۸
امام جمعه قم:

ملت‌های منطقه، مزدوری و جنایات سرسپردگان آمریکا را تحمل نخواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، سکوت مجامع جهانی و برخی از علمای عرب و جهان اسلام در قبال کشتار بیرحمانه مسلمان بحرین را محکوم و تاکید کرد: ملت های منطقه وحشی گری و مزدوری سرسپردگان آمریکا را فراموش نخواهند کرد و پاسخی کوبند به این اقدام خواهند داد.
2/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، کشتار مردم بحرین توسط مزدوران آمریکا را محکوم کرد.

وی این فجایع و کشتار بیرحمانه مسلمانان و شیعیان بحرین را اسفناک توصیف و با انتقاد شدید از سکوت مجامع جهانی در قبال این اتفاقات، تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود این حوادث و جنایات یک نقشه آمریکایی است و وقوع این جنایات و لشکرکشی عربستان و امارات پس از سفر وزیر جنگ ایالات متحده به بحرین، شاهدی بر این مدعاست.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه تجهیزاتی که برای سرکوب مردم بحرین بکار برده شده، آمریکایی است، تصریح کرد: اینها از ترس اینکه مبادا در بحرین نیز انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران روی دهد، نیروهای خود را برای سرکوب مردم بحرین گسیل داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در خیزش اسلامی مردم بحرین هم شیعه و هم سنی نقش آفرین هستند، اظهار داشت: دولت بحرین در این اتفاقات تلاش کرد به اختلافات قومی و قبیله ای دامن بزند.

خطیب جمعه قم ادامه داد: اوباما رییس جمهور آمریکا نیز در این جریان نقش مزورانه ای را ایفا می کند، او از سویی به کشورهای اسلامی لشکرکشی می کند و از سویی دیگر با برخی حاکمان کشورهای عربی تماس می گیرد و آنها را به آرامش دعوت می کند.

وی ابراز داشت: دولت بحرین به سرکردگی آمریکا از عربستان و امارات کمک می خواهد، که این نشانه قطعی شکست آنها در برابر ملت رشید بحرین است و امروز بسیاری از مسؤولان، نمایندگان و وزرای این کشور استعفا داده اند.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: این حوادث و تحولات برای امارات و عربستان امتحان بدی بود و آنها در برابر ملت های خود و تمامی ملت های منطقه شرمنده شدند.

وی خواستار کمک جامعه جهانی و امت اسلام به مردم بحرین شد و افزود: مردم این کشور امروز در شرایط بسیار بدی هستند و از ملت ایران و سایر ملت ها انتظار می رود بیش از پیش حمایت خود را از مظلومان این کشور اعلام کنند.

امام جمعه قم سکوت مجامع جهانی را تاسف بار خواند و ابراز داشت: سازمان های بین المللی تا چه زمانی می خواهند در قبال این جنایات سکوت پیشه کنند و نظاره گر باشند.

وی برخوردهای دوگانه و متناقض برخی از علمای عرب و جهان اسلام را در قبال این تحولات مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: برخی از علما در جریان لیبی و تونس پیام دادند و کشتار مردم این کشورها را محکوم کردند، اما در قبال این جنایات سکوت اختیار کردند؛ این سکوت و دوگانگی چه معنایی دارد؟

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: خوشبختانه مراجع تقلید، دولت و مسؤولان کشور و همچنین ملت آگاه و رشید جمهوری اسلامی موضع گیری بسیار خوبی کرده اند که ما از آنها تشکر می کنیم.

وی خطاب به آمریکا و سران کشورهای عربستان و امارات ابراز داشت: مردم منطقه وحشی گری ها و جنایت ها را فراموش و تحمل نمی کنند و نسبت به کسانی که گوش به فرمان آمریکا و استکبار عمل کردند، به موقع پاسخی کوبنده و قاطع خواهند داد.

خطیب جمعه قم در ادامه سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن عید نوروز، این عید باستانی را به ملت ایران تبریک گفت و با یادآوری روایتی، تاکید کرد: مناسب نیست نوروز را با تخت جمشید، دوران هخامنشی، موسیقی و ابزار و آلاتی که در اسلام نکوهش شده است گره بزنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه باید مراقب باشیم شادی هایمان به گناه آلوده نشود، گفت: اگر نوروز را عید بدانیم و در مقابل مبتلا به گناه شویم این عید نیست، و نباید با اقدامات مان قلب مقدس حضرت ولی عصر(عج) را بشکنیم.

امام جمعه قم همچنین به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه فناوری های راهبردی کشور اشاره و با تحسین برانگیز خواندن پیشرفت های دانشمندان جوان ایران اسلامی، تصریح کرد: دستاوردهای فوق العاده دانشمندان ایران در عرصه های مختلف نشان دهنده عظمت ملت بزرگوار ایران اسلامی است.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شد و این دستاوردها باید برای مردم اطلاع رسانی و تبیین شود.

وی با ناکارآمد خواندن تحریم غرب و استکبار علیه ملت ایران، گفت: در سال 89 دشمنان مدام ما را تحریم کردند، اما نه تنها این ها کارساز نبود بلکه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و خودشان هم اذعان می کنند که تحریم علیه ایران کارساز نیست

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به دوم فروردین سالروز حمله دژخیمان رژیم شاه به مدرسه فیضیه و کشته و زخمی شدن شماری از طلاب و روحانیان در این حادثه، ابراز داشت: این حادثه یک پیام داشت و آن اینکه ظلم و ستم هیچ گاه پایدار نیست و آه مظلوم دامن ظالمان را خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به سوم فروردین ماه، سالروز تاسیس حوزه علمیه قم به دست مرحوم آیت الله عبدالکریم حائری، ادامه داد: خوشبختانه به برکت این اقدام مبارک امروز حوزه پیام خود را به جهان منتقل می کند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات