۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۸۲۴
با حضور آیت الله سبحانی؛

بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان از افتتاح فاز نخست حوزه امیرالمونین(ع) رشت، بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه مهرماه سال آینده با حضور حضرت آیت الله سبحانی خبر داد.
حوزه علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نماز جمعه مرکز استان، از افتتاح فاز نخست حوزه امیرالمونین(ع) رشت، بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه مهرماه سال آینده با حضور حضرت آیت الله سبحانی خبر داد.

وی با بیان این که حوزه جامع امیرالمؤمنین رشت بزرگترین حوزه علمیه در سطح خاورمیانه است، افزود: با بهره برداری از این حوزه، گیلان یکی از قطب های علمی و فرهنگی کشور می شود.

امام جمعه رشت تصریح کرد: استان گیلان که در گذشته و حال استادان درخشان دینی و خادمان برجسته مذهبی فراوانی را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز با توجه به موقعیت مذهبی، فرهنگی و جغرافیایی می‌تواند به پایگاه پرورش عالمان دینی بزرگ و تربیت مبلغان دینی برای عالم اسلام و هم چنین برای کشورهای آسیای میانه و قفقاز با توجه به جمعیت مسلمان قابل توجه تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) در 52 هزار متر مربع زیربنا و در چهار طبقه با همه امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی در حال ساخت، خاطرنشان کرد: این حوزه ظرفیت هزار و 600 نفر طلبه از نقاط مختلف کشور و به ویژه آسیای میانه و قفقاز را دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت یکی از مهم ترین مراکز حوزوی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری از این حوزه، هجرت طلاب استان های همجوار به قم کاهش خواهد یافت./950/پ202/ص

ارسال نظرات