۰۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۹۵۸
آیت الله شبستری:

دخالت سعودی‌ها در بحرین لکه‌ننگی بر پیشانی عربستان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دخالت نظامی سعودی ها و امارات در بحرین لکه ننگی بر پیشانی این ملت هاست.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن سال جدید، با اشاره به سالروز یوم الله 12 فروردین سال 1358، اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمینه برگزاری مهمترین همه پرسی تاریخ ایران را در 12 فروردین فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با رای قاطع به جمهوری اسلامی رای دادند، گفت: امروز پس از 32 سال شاهد عینیت شعارهای ملت ایران در دیگر کشورهای خاورمیانه هستیم، مردم منطقه امروز خواهان مردم سالاری دینی هستند.

آیت الله شبستری با تاکید بر قدرشناسی از نظام اسلامی و ولایت فقیه تصریح کرد: اگر تخلفانی از سوی برخی مسؤولان و یا برخی ادارات و سازمان ها رخ می دهد، نباید آن را به حساب اصل نظام اسلامی گذاشت و دلسرد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب و تشریح بیداری امت اسلامی اظهار داشت: نمازگزاران تبریزی ضمن تائید و پشتیبانی از منویات و مواضع رهبر انقلاب، اعلام می کنند که حرف رهبری همان حرف قاطع ملت ایران ایران و جامعه اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سرکوب قیام ملت های مسلمان در برخی کشورهای اسلامی ادامه داد: دخالت نظامی سعودی ها و امارات در بحرین لکه ننگی بر پیشانی این ملت هاست، جامعه اسلامی هرگز جسارت و اهانت این دولت ها را نخواهند بخشید.

وی تاکید کرد: ما نمازگزاران جمعه تبریز از مجامع بین المللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم این مهر سکوت مرگبار را شکسته و بیش از این خود را بی اعتبار نکرده و جلوی این جنایت ها را بگیرند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ارتحال آیت الله علی الهی قزلجه ای از علمای برجسته آذربایجان و امام جمعه موقت تبریز اظهار داشت: آن عالم ربانی پس از بازگشت از نجف اشرف، از جمله علمای طراز اول و برجسته شهر تبریز محسوب می شد و نسبت به انقلاب اسلامی متعهد بود.

گفتنی است، پس از خطبه های نماز جمعه تبریز، نماز میت بر پیکر مرحوم آیت الله قزلجه ای به امامت آیت الله شبستری اقامه شد./935/پ202/ص
ارسال نظرات