۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۹۸۴
خطیب جمعه کاظمین:

قرضاوی مزدور حکام عرب است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به حمله شدید دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین علیه شیعیان بحرین، تاکید کرد که قرضاوی مزدور حکام عرب است.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد اظهارات فتنه انگیزانه شیخ یوسف قرضاوی علیه شیعیان بحرین را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: در سال 2006 میلادی و در آغاز تهاجم قرضاوی علیه شیعیان و هشدارهای وی نسبت به کشتار سنی های عراق توسط شیعیان این کشور، در کنفرانسی با قرضاوی دیدار داشتم و این سخنان را موجب کشتار و خونریزی میان مسلمانان ذکر کردم ولی سرنوشت و عاقبت رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین این بود که با سخنان فتنه انگیزانه به گسترش فتنه و نزاع میان مسلمانان کمک کند و قیام ملت بحرین را قیام شیعیان علیه سنی ها بخواند.

وی افزود: قرضاوی چگونه خود را عالم دین می داند ولی نسبت به جان و مال و ناموس مسلمانان بی تفاوت است. وی در حالی که شهروندان بحرینی به صورت مسالمت آمیز و بدون خشونت به راهپیمایی پرداخته و با هجوم نظامیان داخلی و خارجی مواجه شدند قیام این ملت را طایفه ای قلمداد می کند. قرضاوی بهتر است وجدان داشته باشد و بنگرد که چه کسانی مظلوم واقع شده و بدست مزدوران آل خلیفه و آل سعود قلع و قمع می شوند.

حجت الاسلام صغیر با اشاره به حمایت کامل قرضاوی از قیام ملت های عربی تصریح کرد: قرضاوی، قیام در مصر، قتل قذافی و راهپیمایی در یمن را واجب خواند ولی هنگامی که به بحرین می رسد ندای طایفه ای سر می دهد، وی کتاب های بسیاری را در زمینه اعتدال نوشته است ولی حتی از عملی ساختن دست نوشته های خود در خانه اش عاجز است و باید تاکید کنم که مصایبی که شهروندان بحرینی از جانب این فرد متحمل می شوند به مراتب بیشتر از گلوله های سعودی است.

خطیب جمعه کاظمین قرضاوی را مزدور حکام عرب توصیف کرد و اظهار داشت: هدایای گران قیمتی که قرضاوی از حکام عرب دریافت می کند بر هیچ فردی پوشیده نیست، وی به جای اینکه آتش جنگ مذهبی را شعله ور سازد باید به فکر این باشد که زمانی تا مدفون شدن در قبر ندارد.

وی حضور نظامیان سعودی در بحرین را عامل بحرانی تر شدن اوضاع خواند و تاکید کرد: مقامات بحرین با دعوت از نظامیان سعودی اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شدند، کشتار مردم بوسیله تانک ها و هواپیماهای خارجی نه تنها اوضاع را آرام نکرد بلکه خشم ملت را برانگیخت و فریاد آزادی و عدالت خواهی مردم بحرین همچنان و بیش از گذشته شنیده می شود.

شیخ جلال الدین صغیر ادامه داد: نظام بحرین باید بداند که نیروهای خارجی سرانجام از خاک این کشور بیرون می روند و باید با ملتی مقابله کنند که به دلیل سیاست های خشونت طلبانه رژیم خشمگین هستند و آن زمانی است که دیگر کشتار و خون ریزی و بستن بیمارستان ها سودی نخواهد داشت.

خطیب جمعه کاظمین از سرنوشت صدام یاد کرد و بیان داشت: مقامات بحرین باید به سرنوشت صدام که جنایت های وی به عنوان بزرگترین جنایات تاریخ ثبت شد بنگرند و ببینند فردی که با قدرت تمام به کشتار ملت خود پرداخت چگونه به زباله دان تاریخ پیوست.

وی دخالت نظامی عربستان در بحرین را با هدف حفظ نظام خود عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: سلفی گراها که نظام خود را در معرض خطر می بینند پس از آنکه تلاش های چندین ساله خود را برای تفرقه و شکاف میان مردم یمن ناکام و صندلی قدرت علی عبدالله صالح که مزدور و مورد حمایت کامل آنان بود را سست مشاهده کردند به بحرین یورش برده و با کشتار مردم مظلوم این کشور، به شهروندان خود درس عبرت بدهند./980/ج
ارسال نظرات