۰۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۹۹۷
حجت الاسلام پناهیان:

اثری فاخر که دفاع مقدس را به تصویر بکشد هنوز ساخته نشده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ضرورت تولید فیلم درخصوص دفاع مقدس، اظهار داشت: در عرصه فیلم‌سازی دفاع مقدس تلاش‌های زیادی شده، ولی اثری فاخر که بتواند اوج شرایط موجود در جبهه‌ها را به تصویر بکشد هنوز ساخته نشده است.
الله اکبر حجت الاسلام عليرضا پناهيان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی گردان مالک اشتر شوشتر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در هفدهمین گردهمایی رزمندگان این گردان با اشاره به ضرورت تولید فیلم درخصوص دفاع مقدس، اظهار داشت: در عرصه فیلم‌سازی دفاع مقدس تلاش‌های زیادی شده، ولی اثری فاخر که بتواند اوج شرایط موجود در جبهه‌ها را به تصویر بکشد هنوز ساخته نشده است.

وی با اشاره به این که شهید آوینی درباره ساخت فیلم‌هایی در عرصه دفاع مقدس تلاش‌های زیادی کرده، گفت: شهید آوینی درباره ساخت فیلم‌هایی در عرصه دفاع مقدس به ویژه در وادی مستند تلاش‌های زیادی کرده، ولی گمان می‌شد که حرکت وی آغازی برای این سینما باشد، ولی این آغاز با شهادت وی دنبال نشد و همان جا به پایان رسید.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که در سال‌های گذشته کشورهای عربی و به ویژه سعودی در این باره تلاش زیادی کرده‌اند، عنوان کرد: اصلی‌ترین شعار رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ، الله اکبر بود که متاسفانه در سال‌های گذشته تلاش‌های سعودی در این باره بسیار زیاد بوده که این شعار را به شعار تروریسم تبدیل کند و در این باره فیلم‌های زیادی ساخته شده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، یادآور شد: فیلم‌سازان ضد ایران تلاش کرده‌اند که این شعار آسمانی را از زبان طالبان در فیلم‌هایشان به نمایش در آوردند و این امر به نمادی برای جهان غرب برای وهابیت و تروریسم مبدل شده و در این باره نیز فیلم‌سازان دفاع مقدس حرکتی قابل توجه نکرده‌اند.

اسماعیل رشیدی، فرمانده گردان مالک‏اشتر، نیز در این گردهمایی اظهار داشت: طبق رسم همه ساله گردان مالک اشتر در ایام نوروز گرد هم آمدند و این هفدهمین گردهمایی رزمندگان گردان مالک اشتر در طول این سال‏هاست.

وی با اشاره به اینکه گردهمایی رزمندگان گردان مالک اشتر همگی در راستای بصیرت‏افزایی است، گفت: گردهمایی رزمندگان گردان مالک اشتر با حضور رزمندگان و جانبازان و خانواده‏های شهدا همراه است و این امر باعث می‏شود تا رشادت‏های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب انتقال یابد.

رشیدی با تاکید بر ایکه حضور نسل جدید انقلاب و نسل قدیم در کنار هم تاثیر بسیار زیادی در بیان واقعیات جنگ دارد، گفت: بیان رشادت‏های دفاع مقدس در جلسات گردهمایی گردان مالک اشتر باعث می‏شود تا خاطرات ناب موجود در روزهای ایثار و شهادت به نسل جدید انقلاب انتقال یابد و این امر خود اصلی‏ترین هدف این گردهمایی است.


فرمانده گردان مالک‏اشتر خاطرنشان کرد: جوانان باید درک کنند که رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس رشادت‏های بی‏بدیلی آفریدند از جنس خود هستند و مانند خود در شهر زندگی می‏کنند و این امر باید در دستور کار گردان مالک اشتر قرار گیرد تا در گردهمایی‏هایی خود معرفی رزمندگان دلیر را در اولویت قرار دهد./9451/د102/ص

ارسال نظرات