۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۱۷۷
سید علی فضل الله در گفت و گو با رسا:

ایران پیشگام جریان بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با تاکید بر اینکه امت بیدار اسلام به اهداف و خواسته های خود دست خواهد یافت، جمهوری اسلامی ایران را پیشگام جریان بیداری اسلامی دانست و تحقق وعده الاهی و پیروزی مستضعفان را حتمی شمرد.
سيد علي فضل الله
حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برقراری وحدت اسلامی را نیازمند تلاشی گسترده و فراگیر دانست و گفت: ارتباط وسیع و همفکری علما، اندیشمندان و پژوهشگران مسلمان نقش مهمی در این راستا دارد و موجب دلگرمی فعالان در این زمینه که با فشارهای زیادی روبرو هستند، می گردد.

وی با ابراز اینکه امت اسلام، بیداری خود را بازیافته است و با کنار گذاشتن رخوت و سستی از خواب غفلت خود برخاسته است، گفت: تفکر اسلامی اصیل دربردارنده عناصر بیداری و هوشیاری است و اکنون شاهدیم که ملت های اسلامی، ترس و واهمه را پشت سر گذاشته اند؛ چراکه ترس و وحشت بود که تاکنون این ملت ها را از پویایی و جوش و خروش انداخته بود.

سید علی فضل الله با تاکید بر اینکه امت بیدار اسلام به اهداف و خواسته های خود دست خواهد یافت، افزود: با وجود این، رسیدن به اهداف و تحقق خواسته ها امر آسانی نیست و تنها با پشت سر گذاشتن دشواری های فراوان میسر خواهد بود و نیازمند تلاش های بسیار و جانفشانی ها و ایثارگری های فعالان این عرصه خواهد بود.

وی با اشاره به وعده خداوند مبنی بر پیروزی مستضعفان بر ستمگران، تحقق وعده الاهی را حتمی دانست و افزود: مستضعفان کسانی هستند که کوشیده اند تا عناصر قوت را در خود شکل دهند و از موضع ضعف به موضع قدرت برسند که در نهایت با توفیق الاهی به پیروزی دست خواهند یافت.

خطیب جمعه بیروت با اشاره به تفکر شیعی پیرامون تحقق عدالت، گفت: ما همواره در راستای هدف نهایی خود که پس از ظهور حضرت ولی عصر(عج) محقق می گردد و همانا فراگیر شدن عدل و داد در سرتاسر زمین و برچیده شدن بساط ظلم و ظالمان است، گام برمی داریم.

وی در پایان با خاطرنشان ساختن پیشگامی جمهوری اسلامی ایران در جریان بیداری اسلامی، گفت: رهبری، آرمان ها و ملت ایران، پیشگامان جریان بیداری اسلامی هستند و مکتبی را بنیان نهادند که ثمرات و نتایج خود را رفته رفته آشکار می سازد./981/گ
ارسال نظرات