۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۱۸۷
آیت الله نظری:

دوری و جدایی از علما و روحانیت زمینه انحراف و بی‌تقوایی را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که دوری و جدایی از علما و روحانیت زمینه انحراف و بی تقوایی را فراهم می کند، اظهار داشت: مردم باید بیشتر از وجود مراجع، علما و روحانیت بهره گیری کنند؛ زیرا روان بشر امروز‌ نیازمند راهنمایی‌های علما و فقها است.
آيت الله نظري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه از مدرسان خارج فقه و اصول حوزه علمیه مازندران، امروز در ادامه درس خارج خود، اسلام را یک دین جهانی معرفی کرد و با بیان این که امروز تفکر شیعی و اسلامی همه دنیا را فرا گرفته است، گفت: روح اسلام خواهی در کالبد دنیای امروز دمیده شده است.

وی با بیان این که ارزش، کمال و سعادتی که در دین اسلام هست در هیچ یک از ادیان دیگر وجود ندارد، افزود: جهانی بودن دین اسلام امروز در آن سوی مرزهای جغرافیایی به روشنی دیده می شود.

آیت الله نظری در ادامه سخنان خود به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اشاره کرد و با بیان این که انجام این فریضه نیازمند شرایط و مراتب خاصی است، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در برابر هر گونه اعمال خلاف شرع و اسلام، واجب کفایی است.

وی با تأکید براین که در امر به معروف و نهی از منکر باید به کیفیت تأثیرگذاری آن توجه شود، خاطرشان کرد: به همین دلیل انجام این امر مهم باید از سوی افراد آگاه و مجرب صورت گیرد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر دو برنامه مهم اسلام و اقسام فروع دین است، تصریح کرد: اجرای صحیح این فریضه مهم الهی سبب ترک محرمات و حرکت در مسیر کمال و سعادت خواهد شد.

وی، ضعف ایمان را مهم‌ترین مشکل بشر امروز دانست و با بیان این که تنها با تقوا و ایمان می توان به کمال و سعادت رسید، بیان داشت: متأسفانه مردم نسبت به این ارکان مهم اسلامی بی توجه هستند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که مؤمن واقعی کسی است که در باطن نیز منکر گناه باشد و تنها به انکار یک گناه در ظاهر اکتفا نکند، ادامه داد: طلاب و روحانیان باید سطح مختلف جامعه را احکام و مباحث اسلامی که در زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها کاربرد دارد، آشنا سازند.

وی دین مبین اسلام را دین آرامش، تعامل و تکامل یاد کرد و بیان داشت: احکام اسلامی بسیاری از تحمیل و خشونت‌ها علیه انسان‌های سرکش را تعدیل کرده و این نشان دهنده تکامل اسلام است.

آیت الله نظری، ‌در بخش دیگری ازسخنان خود توجه به اصول دین را یکی از مهم‌ترین وظایف هر فرد مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز در این بخش نیز ضعف دارد که همه اینها به دلیل مراجعه نکردن به یک عالم و روحانی است.

وی با تأکید براین که کسانی که به دنبال علم دین نمی‌روند خود و ابدیتشان را نمی‌خواهند، گفت: این دنیا تنها فرصتی برای کسب توشه سفر آخرت است و زندگی ابدی و حقیقی، پس از مرگ است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه با بیان این که دوری و جدایی از علما و روحانیت زمینه انحراف و بی تقوایی را فراهم می کند، ادامه داد: مردم باید بیشتر از وجود مراجع، علما و روحانیت بهره گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که جسم انسان نیازمند طبیب است، روح یک انسان نیز از چنین نیازی برخوردار است که علما و فقها طبیب روح بیمار بشر امروز هستند.

استاد درس خارج فقه با بیان این که علما و فقها در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) هادیان بشر هستند، بیان داشت: انسان‌ها نباید به بهانه‌های واهی از این بزرگواران دور شود، بلکه باید با ارتباط گسترده‌تر با آنها، با اسلام آشنا شوند./950/پ201/س
ارسال نظرات