۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۲۶۶
آیت الله جوادی آملی :

جهاد از آموزه های بین المللی ادیان است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز در جهان مسیحیت، مسیحیت امریکایی جایگزین مسیحیت عیسوی ناب شده است و مساله جهاد نفی می شود.
 آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، امروز در درس تفسیر قرآن خود که با حضور صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: مساله جهاد اختصاص به هیچ امتی ندارد و همانند سنت عبادت و قربانی در تمامی ادیان گذشته وجود داشته است.

وی بیان داشت: امروز اسلام آمریکایی در بخش هایی از خاورمیانه حاکم شده است و جایگزین اسلام ناب محمدی گردیده است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز در جهان مسیحیت، مسیحیت امریکایی جایگزین مسیحیت عیسوی ناب شده است و مساله جهاد نفی می شود.

وی اظهار داشت: امروز کلیسا، جهاد و جنگ را از خود نفی می کند در حالی که در آموزه های حضرت عیسی(ع) به صورت صریح امر به جهاد شده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی، اظهار داشت: اصل مساله دفاع مسلحانه در اسلام یک امر مورد قبول است و البته جهاد جزو قوانین بین المللی ادیان است.

وی گفت: حکمت جهاد و دفاع این است که اگر جهاد نباشد، مراکز فرهنگی آسیب می بینند و از این رو مختص جهان اسلام نیست و شامل راهبان هم می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه درس خود با اشاره به مساله تولید علم بیان داشت: پرسش و پاسخ مناسب یک تناکح علمی است که علم را به وجود می اورد.

وی گفت: در جامعه ای که اشکالات علمی دقیق علمی و سوالات اساسی وجود دارد، تولید علم حاصل خواهد شد. /909/پ202/ج
ارسال نظرات