۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۳۱۰
اختصاصی رسا؛

توضیحات آیت الله کعبی در خصوص دیدار برخی از اعضای جامعه مدرسین با آیت الله وحید خراسانی و جوسازی رسانه ها

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از جوسازی کاذب برخی رسانه ها و انتساب مطالب ناروا به مراجع تقلید و علما، اظهاراتی درباره دیدار چهار تن از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله وحید خراسانی و همچنین رابطه این مرجع تقلید با نظام اسلامی ارائه کرد.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی نقل اخبار غیر واقعی و جوسازی های کاذب برخی از رسانه ها در خصوص دیداری که چهار تن از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (آیات محمد مؤمن، مرتضی مقتدایی، عباس کعبی و شب زنده دار) در آخرین روزهای سال 89 با حضرت آیت الله وحید خراسانی داشتند، آیت الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین و یکی از حاضران در این دیدار خصوصی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، توضیحاتی در این باره ارئه کرده است.

متن کامل این توضیحات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دیدار خصوصی برخی از اعضای جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم با استاد عظیم الشان و مرجع بزرگوار تقلید حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته در فضایی صمیمی و همراه با تجلیل و تکریم مقام منیع مرجعیت و نیز بهره مندی از بیانات معظم له بوده است.

بی تردید ملاقات با مراجع بزرگوار تقلید و طرح برخی مطالب و مسائل ضروری و کسب رهنمودهای لازم، سنتی حوزوی و امری متعارف، متداول و مرسوم بوده و هست؛ نقل این ملاقات ها و دیدارها براساس شنیده ها و شایعات افراد غیر مسؤول و غیر مربوط و انتشار رسانه ای برخی خبرها بر پایه اظهارات غیر مستند و شنیده ها و شایعات از جهت شرعی و اخلاقی مذموم است و پذیرفته نیست.

درباره دیدار مذکور مطالبی ناروا در برخی رسانه ها منتشر شده و در این زمینه اظهاراتی غیر واقعی به اینجانب نسبت داده شده است، به صراحت اعلام می نمایم که هیچ گونه مطلبی را در خصوص این دیدار اظهار نکرده ام و علی رغم کنجکاوی و اصرار برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها، حاضر به هیچ گونه مصاحبه ای نشده ام.

بر این باورم که در نقل هر گونه مطلب به ویژه نقل اخبار و اظهارات مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» باید با دقت و احتیاط عمل نمود و تکریم و حفظ حریم مرجعیت و ضوابط شرعی، قانونی و اخلاقی باید به طور کامل و بیش از پیش رعایت شود.

رابطه متقابل آیت الله وحید خراسانی با نظام اسلامی و رهبری حسنه است

بدیهی است رابطه متقابل حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته با نظام اسلامی و رهبری عظیم الشان آن، حسنه و در مسیر حفظ دین اسلام و مذهب اهل بیت(ع) و استقلال کشور و تحکیم نظام مقدس اسلامی است.

هشدار شدید اللحن ایشان به برخی دستگاه های فرهنگی در عمل به وظیفه شرعی، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بدعت ها و فرقه های انحرافی و در چارچوب دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و حفظ نظام اسلامی است.

تخریب جایگاه روحانیت و مراجع هدف رسانه های فتنه گر است

فضاسازی و جنجال آفرینی رسانه های بیگانه و ضد انقلابی در جهت منافع دشمنان اسلام و معاندان نظام است؛ رسانه های استکباری و ضد اسلام و رسانه های روحانیت ستیز و فتنه گر همواره تلاش می کنند که جایگاه مراجع و روحانیت عظیم الشان و نظام اسلامی را تخریب نمایند.

مراجع مکرم تقلید حافظان دین و شریعت و حصون اسلام و قله های رفیع علمی معارف اهل بیت(ع) و مظهر اقتدار معنوی و سرمایه های عظیم مملکت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

از خداوند متعال مسالت می کنیم در ظل توجهات بقیه الله الاعظم توفیق عنایت کند بیش از پیش در بهره مندی از افاضات و کسب رهنمودهای مرجعیت دینی موفق باشیم.

گفتنی است حضرت آیت الله وحید خراسانی در درس روز چهارشنبه مورخ 18 اسفند در مسجد اعظم قم از عملکرد دستگاه های فرهنگی و اطلاعاتی در زمینه جلوگیری از فعالیت فرقه های انحرافی در کشور انتقاد کرده بود که این سخنان بازتاب های مختلفی در رسانه ها داشت و پس از آن نیز برخی رسانه های ضد انقلاب با ارائه خبرهای نادرست و تحریف شده از دیدار جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با این مرجع تقلید، در پی ایجاد تلقی تقابل میان حضرت آیت الله وحید خراسانی و نظام بودند.  /924/ت301/ج
ارسال نظرات