۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۳۳۵
آیت‌الله نوری همدانی:

وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود/ تفکر بیداری اسلامی با سرکوب خاموش نمی شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با انتقاد از رواج بدحجابی در تعطیلات نوروز در برخی شهرهای کشور، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای دینی دانست و خواستار شکل گیری وزارتخانه ای در این راستا شد.
 آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر سه شنبه در دیدار مسؤولان و فرماندهان انتظامی استان قم، از اقدامات و فعالیت های عوامل انتظامی در تامین امنیت جامعه به ویژه در ایام تعطیلات نوروز قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خواستار شکل گیری وزارت امر به معروف و نهی از منکر شد و ابراز داشت: باید مرکز و سازمانی در کشور وجود داشته باشد که اگر هر کسی به هر شکلی تخلف کرد با او برخورد شود.

این مرجع تقلید با انتقاد از رواج بدحجابی در تعطیلات نوروز در برخی از شهرهای کشور به ویژه شهرهای توریستی از جمله مازندران، ابراز داشت: متاسفانه در این ایام وضع خوبی وجود نداشت و کسی هم نیست نسبت به نهی از منکر تذکر دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و تاکید کرد: همه باید در برابر این رسالت و وظیفه الهی رسالت خود را به درستی انجام دهیم و شانه خالی نکنیم.

وی برخورد با بدحجابی را وظیفه ای دینی دانست و با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز در این راستا وظیفه دارد، ابراز داشت: این مساله وظیفه شخصی و اداری تنها نیروی انتظامی نیست و این امر وظیفه ای دینی به شمار می رود.

این مرجع تقلید در ادامه با انتقاد از برخی برنامه ها و فلیم های صدا و سیما که مروج بدحجابی است، تصریح کرد: البته کارهای خوبی در رسانه ملی انجام شده و می شود، اما برخی از فیلم هایی که از صدا و سیما پخش می شود جالب نیست و باید توجه کرد که صد در صد فعالیت های ما اسلامی باشد.

مدرس برجسته خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عربی، موج بیداری برخاسته در این کشورها را به برکت انقلاب اسلامی دانست.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه روز به روز امواج بیداری اسلامی گسترده تر خواهد شد، ابراز داشت: فکر بیداری اسلامی با سرکوب و کشتار مردم خاموش نمی شود، البته ممکن است برخی قدرت ها بخواهند چند صباحی این مساله را به تاخیر بیندازند. /924//پ202/ج
ارسال نظرات