۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۴۴۷
امام جمعه تبریز:

توجه به توصیه‌های طب اسلامی از سوی متولیان درمانی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری بر توجه بیش از بیش متولیان بهداشت و درمان کشور نسبت به توصیه‌های طب اسلامی تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با رؤسای دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: تأکید اسلام بر توجه به بهداشت و سلامت نشان از جامعیت این دین الهی دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: دین مبین اسلام بر بسیاری از توصیه‌های بهداشتی که امروز دانشمندان و پزشکان به آن رسیده اند، تاکید داشته که همین امر موجب حیرت دانشمندان غربی شده است.

آیت الله شبستری ادامه داد: اگر در برخی توصیه های بهداشتی روایات اسلامی از لفظ شیاطین استفاده شده است، با توجه به مقتضیات زمان و معنای عام این کلمه بوده، از این رو هدف آموزه‌های دینی همان میکروب و ویروس‌های بیماری زا است.

وی با اشاره به تأکید اسلام بر پیشگیری از بروز بیماری ها و بهداشت محیط تصریح کرد: اسلام 14 قرن گذشته بر معالجه امراض و پیشگیری‌ از بروز بیماری ها تاکید داشته، چنان‌که در کتب فقهی و اخلاقی رعایت بهداشت به عنوان یک حسنه مورد اهمیت قرار گرفته است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه بیش از بیش متولیان بهداشت و درمان کشور نسبت به توصیه های طب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: توصیه های سازمان بهداشت جهانی در گذشته‌های دور از سوی پیامبران و ائمه اطهار بیان شده است.

وی در ادامه بر ضرروت گسترش خدمات درمانی و بهداشتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از هزینه های درمانی برای اقشار کم درآمد جامعه بالاست، از این رو متولیان بهداشت و درمان کشور بایستی اقدام عملی برای کاهش هزینه های درمانی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خدمات نظام جمهوری اسلامی در گسترش خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور را قابل توجه دانست و گفت: با وجود اینکه پیشرفت های مطلوبی در حوزه پزشکی صورت گرفته، اما نباید به این حد قناعت کرد و باید همواره در جهت تعالی علوم و فناوری هخای نوین درمانی تلاش شود./935/پ202/س
ارسال نظرات