۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۵۱۶
استاندار گیلان:

بیداری اسلامی در منطقه تحقق وعده‌های امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران از اعجازهای امام راحل در قرن حاضر بود، گفت: انقلاب شکوهمند ایران نقش مهمی در بیداری اسلامی داشت.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مهدی سعادتی، استاندار گیلان عصر روز گذشته در جلسه ستاد ارتحال امام با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران از اعجازهای امام راحل در قرن حاضر بود، گفت: این انقلاب نقش مهمی در بیداری انسان ها و بشریت داشته و این نسل و نسل های آینده هیچگاه کار امام را فراموش نمی‌کنند.

وی با بیان این که امام راحل حق بزرگی بر‌گردن همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان دارند، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید نسبت به ادامه سیره و روش امام خمینی(ره) و تقویت و ارتقای امام شناسی بیشتر از همیشه تلاش کنند.

استاندار گیلان با اشاره به این که فکر، راه، اندیشه و سیره امام راحل هیچ‌گاه از قلب، ایده و اعتقاد ما جدا نیست، ادامه داد: تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بیعت با ولایت فقیه و شهیدان از اهداف بزرگداشت امام راحل است.

سعادتی در ادامه سخنان خود به خیزش‌های مردمی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که این بیداری اسلامی در منطقه تحقق وعده‌های امام راحل است، خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران سه دهه قبل از بیداری اسلامی و نابودی حکومت های دیکتاتور منطقه خبر داده بودند.

وی با تأکید براین که بیداری اسلامی امروز به تأسی از روح انقلاب اسلامی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این حرکت‌های آزادی‌خواهانه خاورمیانه در آینده ای نزدیک همه دنیا فرا خواهد گرفت.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر این که برگزاری برنامه های ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) باید به صورت عمومی، مردمی و همگانی باشد، ادامه داد: ما یک تکلیفی داریم که به آن عمل می کنیم و در عین حال در همه عرصه‌ها آماده جانفشانی هستیم با این وجود اصل حضور مردم از همه اقشار در برگزاری این مراسم ارجحیت دارد.

سعادتی در بخش پایانی سخنان خود به سند ملی توسعه فرهنگی استان با محوریت جهاد و شهادت اشاره کرده و افزود: تحقق این مهم در توسعه بیش از بیش استان در بخش های مختلف نقش مؤثرتری خواهد داشت و ضرورت بهره گیری اصولی از ظرفیت‌های موجود استان مورد توجه بیشتر قرار دارد و در ایام ارتحال حضرت امام(ره) می توانیم بحث امام شناسی را برای مردم بیشتر از گذشته بازگو کرده و اهداف فرهنگی و ارزشی این ایام را بیشتر محقق کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: با مجاهدت های امام راحل انقلاب اسلامی پیروز شد و در سال جهاد اقتصادی مسؤولان برنامه ریزی کنند و کارها را رصد کرده و باید بصورت جهادی کار کنند تا اهداف مقدس برنامه های نظام محقق و کارها پیش رود./950/پ202/س
ارسال نظرات