۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۶۰۴
خطیب جمعه نجف:

دولت باید زمینه های خروج اشغالگران را فراهم کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف از دولت عراق خواست تا زمینه های لازم برای خروج اشغالگران آمریکایی را در پایان سال 2011 فراهم سازد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نسبت به ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق هشدار داد و گفت: دولت عراق باید همه زمینه های لازم برای خروج اشغالگران را فراهم کند، زیرا در غیر اینصورت با چالش بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: بر اساس توافقنامه امنیتی، نیروهای آمریکایی باید در پایان سال جاری میلادی از عراق خارج شوند و دولت موظف است اوضاع امنیتی را در کنترل خود قرار دهد و به تنش های سیاسی پایان دهد تا دیگر هیچ بهانه ای برای ادامه حضور اشغالگران وجود نداشته باشد.

وی به فرارسیدن سی و یکمین سالگشت شهادت شهید صدر پرداخت و تصریح کرد: شهید آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر گرامیشان بنت الهدی در تاریخ 19 فروردین سال 1359 پیش توسط بعثی های کافر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: شهید صدر به اسلام عشق می ورزید و همواره بر وحدت سنی و شیعی تاکید می ورزید، وی عاشق امام خمینی (ره) بود به گونه ای که از مردم ایران می خواست تا در مرجعیت امام راحل ذوب شوند و سال ها از عمر خود را به مبارزه با نظام کافر بعث و اقامه عدل بر اساس آموزه های اسلامی اختصاص داد.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: خانم بنت الهدی دارای تالیفات ارزنده ای است که باید این کتاب ها چاپ و منتشر شود، این شهید دارای مقام بلند مرتبه ای است و باید خیابان، دانشگاه و مراکز علمی را به نام وی مزین کرد.

وی سرنگونی نظام صدام را مدیون خون شهید صدر خواند و اظهار داشت: روز سرنگونی صدام طاغوتگر دقیقا در روز سالگشت شهادت شهید صدر رخ داد و در حقیقت این سرنگونی که سبب آزادی و خوشبختی ملت عراق شد به برکت خون شهید صدر صورت گرفت.

سید صدرالدین قبانچی کشتار مردم مظلوم بحرین را به شدت محکوم کرد و گفت: کشتار مردم بی دفاع بحرین و سکوت جهانیان در قبال این جنایت به شدت محکوم است و همه وظیفه دارند تا از مردم این کشور و سایر ملت های منطقه که خواستار آزادی هستند حمایت کنند./980/گ
ارسال نظرات