۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۶۱۰
از 22 فروردین؛

استفاده از روبنده برای زنان در فرانسه ممنوع می شود

خبرگزاری رسا ـ از 22 فروردین ماه قانون ممنوعیت استفاده از برقع و پوشش روبنده در فرانسه اجرایی می‌شود.
ممنوعيت حجاب فرانسه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از استرالیا آیدنتی، در پی تصویب قانون ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده و برقع در فرانسه، این قانون از روز 22 فروردین در این کشور اجرایی می‌شود و هر زنی که با پوشش برقع در اماکن عمومی فرانسه تردد کند به 150 یورو جریمه نقدی محکوم خواهد شد و در صورت سرپیچی از وی خواسته می‌شود تا به عنوان مجازات در خدمات عمومی کاری انجام دهد.

با تصویب این قانون، دولت فرانسه از 22 فروردین به بعد ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از پوشش را در سرتاسر جامعه فرانسه و حتی در اماکن عمومی این کشور از جمله در ادارات، بیمارستان‌ها ، مدارس و سرویس حمل‌ونقل اجرا خواهد کرد و همانطور که پیشتر اعلام کرده زنان باید برای ورود به اماکن عمومی فرانسه از استفاده از این پوشش خودداری کنند و در صورت عدم رعایت این مسئله، این دسته از افراد از دریافت خدمات مورد نیاز محروم خواهند شد.

گفتنی است در حدود دو ماه پیش سارکوزی رئیس جمهور فرانسه گفته بود که باید درباره اسلام مذاکره و گفتگو کرد و نقش اسلام در فرانسه را مشخص کرد.

 با نزدیک شدن به اجرای این قانون مسلمان واکنشها و اعتراضهای بسیاری را علیه دولت به راه انداخته اند. لازم به ذکر است ،فرانسه پس از بلژیک دومین کشور اروپایی است که پوشش صورت را در اماکن عمومی ممنوع کرده است، حال آنکه این کشور به اصطلاح به آزادی گسترده معروف است./982/گ
ارسال نظرات