۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۸۰۴
رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق:

حضور آمریکا درعراق تهدید بزرگی برای ملت های منطقه است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در گفت و گو با رسا گفت: حضور آمریکایی درعراق تهدید بزرگی برای ملت های منطقه است
شيخ خالد الملا رئيس هيئت علماي اهل سنت عراق
شیخ خالد عبدالوهاب الملا رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا که به مناسبت هشتمین سالگشت اشغال عراق انجام گرفت به راهپیمایی میلیونی ضد اشغالگری ملت عراق در روز جمعه اشاره کرد و گفت: بنده گردهمایی میلیونی ملت عراق در روز جمعه را روز همبستگی ملت نامیدم، زیرا همه قشرهای مردم اعم از شیعه و سنی در این گردهمایی حضور یافتند تا اعتقاد یکپارچه خود مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر را نه تنها از خاک عراق بلکه از کل منطقه فریاد بزنند.

وی برگزاری این راهپیمایی در بغداد را دارای پیام هایی خواند و افزود: گردهمایی شهروندان عراقی در بغداد دارای پیام های روشنی به آمریکا و جهانیان بود، آمریکا هنگامی که می خواست به عراق حمله کند در صدد سرنگونی بغداد بود ولی مردم با تجمع در بغداد به آمریکا خاطرنشان ساختند که هم اکنون در مکانی تجمع کرده اند که اشغالگران در صدد سقوط آن بودند ولی در حال حاضر به مکانی برای اعتراض به حضور آنان مبدل شده است و مردم بغداد و سایر شهرها دیگر نمی خواهند شاهد حضور نیروهای آمریکایی در کشورشان باشند.

شیخ خالد الملا مقاومت سیاسی و مسلحانه را عامل ناکامی نقشه های آمریکا در عراق توصیف کرد و اظهار داشت: آمریکا هنگامی که به عراق حمله کرد گمان می برد که می تواند بر ثروت ها و اراده ملت مسلط شود و سپس هر کاری را که دوست داشت در منطقه انجام دهد، ولی مقاومت مسلحانه نیروهایی که تنها در صدد مبارزه با اشغالگران بودند و گلوله های خود را به سمت ملت روانه نمی کردند و همچنین مقاومت سیاسی که در قالب انتخابات و قانون گذاری ها انجام گرفت آمریکا را از رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

رئیس مجمع علمای اهل سنت با اشاره به دخالت آمریکایی در امور داخلی عراق تصریح کرد: آمریکا تلاش فراوانی کرد تا در تشکیل دولت جدید عراق دخالت کند، لیکن اراده ملی قوی تر از آنی بود که در برابر اشغالگران، سر تعظیم فرود آورد و این شهروندان بودند که موفق شدند دولت را بر اساس خواست و اراده خود تشکیل کنند.

وی ادعای آمریکا درباره آزادی ملت عراق از بند دیکتاتوری را کذب محض عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: بطلان ادعای آزادی ملت عراق که بهانه اشغال این کشور بود هنگامی آشکارتر شد که شاهد برخورد وحشیانه آنان با مردم بودیم. آمریکایی ها با کشتار مردم در خیابان ها، شکنجه و آزار شهروندان در زندان های آمریکایی و ابوغریب، غارث ثروت های ملی و حمایت و همکاری کامل با گروه های تروریستی چهره واقعی خود را بیش از گذشته آشکار کرد.

شیخ خالد الملا ادامه داد: جنایت های بی شمار آمریکا در عراق که می توان کتاب های فراوانی درباره آن نوشت نشان می دهد که آنان در پی آزادی مردم عراق نبودند و به دلیل اختلاف با نظام دیکتاتوری صدام، تسلط بر منطقه، تضعیف کشورهای اسلامی و عربی، سرپوش گذاشتن بر جنایت های اسرائیل غاصب، کاشتن فتنه های مذهبی و طایفه ای میان شهروندان عراقی و برافروختن فتنه و آشوب در ایران و سوریه و سایر کشورها اقدام به اشغال عراق کرد ولی ملت های مسلمان بیدار هستند و پروژه های آمریکا را نقش بر آب ساختند.

رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق دولت را به اجرای توافقنامه امنیتی دعوت کرد و گفت: دولت عراق که توسط مردم انتخاب شده است باید مصالح عالی کشور و ملت را در نظر بگیرد و همانگونه که در گذشته نشان داد بر خروج نیروهای اشغالگر در پایان سال 2011 میلادی بر اساس توافقنامه امنیتی با آمریکا پافشاری کند.

وی تاکید کرد: مردم عراق نسبت به حضور اشغالگران آمریکایی در منطقه احساس خطر می کنند و به این نتیجه رسیده اند که حضور آمریکایی ها در عراق، تهدید بزرگی برای ملت های دیگر است و نمی خواهند پایگاهی برای حمله و تجاوز به کشورهای همجوار باشند.

الملا سفارت آمریکا را پایگاهی نظامی قلمداد کرد و بیان داشت: گرچه خروج اشغالگران امر بسیار مهمی به شمار می آید، ولی حضور بیش از 5000 کارمند در سفارتی که نیاز به کمتر از 100 کارمند دارد اشغالگری از نوع دیگر است و سفات آمریکا هم اکنون به پایگاهی نظامی مبدل شده و به همین دلیل است که مردم هرگونه اشغالگری را محکوم ساخته و با همه توان در برابر آن می ایستند.

این عالم سنی عراق مقاومت مسلحانه را آخرین راه حل برای خروج نیروهای آمریکایی ذکر کرد و اظهار داشت: بنده به نظر سید مقتدی صدر و جریان صدر عراق درباره مبارزه مسلحانه با آمریکایی ها در صورت عدم خروج آنان احترام می گذارم و اعتقاد دارم که بهترین و آخرین راه حل برای خروج اشغالگران است. اگر آمریکایی ها در قول خود مبنی بر خروج از عراق در پایان سال 2011 سرپیچی کنند مقاومت مسلحانه را حق ملتی می دانم که با اشغال کشورشان مواجه هستند. همه می دانند که حضور آمریکایی ها در منطقه چیزی جز گسترش فتنه و بحران و زیرپا رفتن استقلال کشور در بر ندارد./980/گ
ارسال نظرات