۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۸۱۱
هشتم اردیبهشت ماه؛

همایش اسلام، ارزش ‌های دینی و جهانی ‌شدن در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد از برگزاری همایش اسلام، ارزش ‌های دینی و جهانی ‌شدن در هشتم اردیبهشت ماه در مشهد خبر داد.
همایش اسلام، ارزش ‌های دینی و جهانی ‌شدن در مشهد برگزار می‌شود
حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: همایش اسلام، ارزش ‌های دینی و جهانی ‌شدن هشتم اردیبهشت ماه با حضور مسؤولان جامعه المصطفی و شخصیت های کشوری در مشهد برگزار می شود.

وی با اشاره به ارسال 94 مقاله به این همایش، ابراز داشت: فراخوان این همایش در موضوعات ارزش های معنوی و جهانی شدن، دین، تحول و تجدد، پویایی دین و جهانی شدن، جایگاه دین در عصر جهانی شدن، جهانی شدن و سیر آن در افغانستان، ارزش های دینی و معنوی در حکومت ها، ارزش ها و اندیشه دینی در جهان معاصر، جهانی شدن، فرصت ها و تهدیدها اعلام شد.

حجت‌الاسلام اخلاقی یادآور شد: نقش دین در فرهنگ جهانی سازی، جهانی شدن و چالش های جهانی، دین در تقابل یا تعامل با جهانی شدن، جهانی شدن و آداب و رسوم اجتماعی، اسلام و فرصت های جهانی شدن، اسلام و چالش های جهانی شدن، مهدویت و جهانی شدن و جهانی شدن و ارتباطات دینی از دیگر محورهای همایش اسلام، ارزش های دینی و جهانی شدن به شمار می روند.

وی با بیان اینکه علاقه مندان فرصت داشتند مقالات خود را تا 30 دی ماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند، افزود: در پایان از هشت مقاله برتر تجلیل شده و در ویژه نامه سفیر منتشر خواهند شد.

معاون پژوهشی جامعة ‌المصطفی العالمیه واحد مشهد از برگزاری پیش نشست علمی همایش اسلام، ارزش ‌های دینی و جهانی‌شدن در 26 بهمن ماه سال گذشته در مشهد خبر داد و یادآور شد: در این نشست، با حضور آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، دیدگاه اسلام پیرامون جهانی شدن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری این همایش به صورت منطقه‌ ای و با همکاری نمایندگی این نهاد در افغانستان، اظهار داشت: مرحله نخست این همایش با حضور شخصیت‌ های حوزوی و مسؤولان جامعة ‌المصطفی(ص)‌ العالمیة در مشهد و مرحله دوم آن نیز در افغانستان برگزار می‌ شود.

حجت الاسلام اخلاقی بیان داشت: : مرحله نخست همایش اسلام، ارزش ‌های دینی و جهانی ‌شدن هشتم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود./934/ت302/ص
ارسال نظرات