۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۸۱۹
خطیب جمعه نجف:

قیام ملت های منطقه از هوشیاری مردم نشان دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف گفت: قیام ملت های منطقه و سقوط دیکتاتوری ها از هوشیاری مردم نشان دارد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف، روز گذشته در همایش ماهانه طلاب و اساتید حوزه علمیه این شهر، به بررسی شخصیت علمی و اخلاقی شهید صدر پرداخت و گفت: نوآوری علمی، حضور فعال در صحنه های فرهنگی و اجتماعی و بالا بردن قدرت اسلامی در جامعه از ویژگی های منحصر به فرد شهید صدر بود.

وی افزود: حوزه های علمیه باید مطابق عصر و زمان باشد و به سخنان و شیوه های جدید نیازمند است، ولی این تغییرات نباید به تغییر فرهنگ حوزه منجر شود. حوزه علمیه در گذشته با دشمنی و مبارزه دیکتاتوری صدام مواجه بود ولی هم اکنون هزاران طلبه در آن به فراگیری علوم می پردازند.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: شهید صدر با حضور فعال در صحنه به تابوی عزلت نشینی علمای دین پایان داد و از آن زمان بود که طلاب حوزه های علمیه در جامعه حضور یافته و به الگویی برای مردم مبدل شده اند.

خطیب جمعه نجف با اشاره به نقش شهید صدر در گسترش تشیع در جهان، اظهار داشت: بسیاری از مردم توسط شهید صدر به مذهب تشیع روی آوردند که می توان از شیخ تیجانی به عنوان بارزترین نمونه یاد کرد که پس از مکاتبانی که با شهید صدر داشت مذهب تشیع را برگزید و به انتشار این مذهب در آفریقا پرداخت.

وی به هشتمین سالگشت سقوط دیکتاتوری صدام اشاره کرد و گفت: عراق پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام بر سایر دشمنان نیز پیروز شد و در حال حاضر در مسیر صحیح دینی و سیاسی گام برمی دارد.

سید صدرالدین قبانچی قیام ملت های منطقه را نشان دهنده نزدیکی ظهور توصیف کرد و بیان داشت: تحولات منطقه که نشان دهنده هوشیار ملت هاست و به سقوط دیکتاتورها منجر می شود بر نزدیکی ظهور امام زمان(عج) دلالت دارد و همگان باید خود را برای این لحظه آماده سازند./980/گ
ارسال نظرات