۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۰۰۱

شیخ الازهر مصر بر ادامه قطع رابطه با واتیکان تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر در دیدار با سفیر واتیکان در قاهره تاکید کرد رابطه با واتیکان تنها در صورت عذرخواهی رسمی پاپ به حالت عادی بازمی گردد.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، روز گذشته در دیدار با مایکل جرالد سفیر واتیکان در قاهره تاکید کرد تا هنگامی که پاپ از سخنان خود علیه اسلام و مسلمانان عذرخواهی نکند روابط میان الازهر و واتیکان به حالت عادی بازنخواهد گشت.

وی در این دیدار گفت: هیچ غباری در رابطه میان مسلمانان و مسیحیان وجود ندارد، لیکن رابطه با واتیکان که هم اکنون در حالت انجماد قرار دارد تا هنگامی که پاپ از حمله خود علیه اسلام عذرخواهی نکند به همین وضعیت باقی می ماند.

شیخ الازهر تاکید کرد: الازهر و بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان منتظر عذرخواهی رسمی پاپ هستند و انتظار دارند تا پاپ، راه یوحنا پولس دوم که از احترام ویژه مسلمانان بهره می برد ادامه دهد.

الطیب ضمن ابراز شگفتی از سخنان اسلام ستیزانه پاپ اظهار داشت: مشخص نیست پاپ از حمله علیه مسلمانان چه سودی می برد و چرا تلاش می کند تا در برابر روابط میان مسلمانان و مسیحیان مانع بتراشد.

گفتنی است در پی سخنان پاپ بندیک شانزدهم مبنی بر لزوم دخالت برای حمایت از اقلیت های مسیحی در کشورهای اسلامی که پس از انفجار کلیسای قدیسین در اسکندریه مصر صورت گرفت الازهر، هرگونه گفت و گو و رابطه با وایتکان را لغو کرد./980/گ
ارسال نظرات