۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۱۰۲
امام جمعه موقت اهواز:

تعرض آل سعود به ایران با پاسخ فراموش نشدنی همراه خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه کوت عبدالله اهواز با حمایت قاطع از مردم بحرین، نسبت به ایجاد فلسطینی دیگر در بحرین هشدار داد.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز، عضو مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در خطبه های نمازجمعه کوت عبدالله اهواز با اشاره به بیداری ملت ها در کشورهای اسلامی اظهار داشت: این بیداری اسلامی مولود نهضت های اسلامی است که در گذشته در کشورهای مسلمان بوجود آمد.

وی افزود: مستکبران می خواهند مانع از این انقلابها و نهضت ها شوند اما بدانند که سرانجام این حرکت های مردمی و الهی پیروزی است و فرجامی جز شکست و نابودی برای مستکبران در پی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: برخی از این جریان های مقدس به پیروزی های نسبی رسیده اند و ما امیدواریم که در آینده، شاهد خاورمیانه ای اسلامی و عاری از صهیونیزم و استکبار باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه اهواز به انقلاب مردم بحرین اشاره کرد و ابراز داشت: در میان این بیداری اسلامی، بیشترین ظلم به مردم بحرین تحمیل شده است، مردمی که برای بازیابی کرامت انسانی، استقلال و آزادی خود از دیکتاتورها در قالب راهپیمایی های آرام قیام کردند، اما به دستور آمریکا ارتش آل سعود و امارات وارد میدان شدند و مردم را به خاک و خون می کشند.

وی در ادامه به برخی جنایت های بوجود آمده در بحرین اشاره کرد و گفت: این مزدوران، مردان انقلابی را دستگیر می کنند، صدها نفر را زخمی کردند و عده ای را هم به شهادت رساندند، اینان به مساجد هم رحم نکرده، قرآن ها را به آتش کشیدند.

آیت الله حیدری به طرح اخراج بحرینی ها از شغل های خود و همچنین از کشور بحرین اشاره کرد و بیان داشت: ای طرح یادآور خیانت های انجام شده در فلسطین است، آنان می خواهند فلسطین دیگری در منطقه ایجاد کنند، اما این مزدوران بدانند که مردم بحرین تنها نیستند و کسانی باید از بحرین خارج شوند که از بحرین نیستند.

تعرض آل سعود به ایران با پاسخ فراموش نشدنی همراه خواهد بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حمایت مردم خوزستان از ملت بحرین اشاره کرد و افزود: رژیم آل سعود ایران را تهدید می کند، ظاهرا آنان فراموش کرده اند که ملت ایران با صدام آنان چه کرد، اگر این رژیم کوچکترین تعرضی نسبت به نظام اسلامی کند، از سوی مردان و زنان ایران اسلامی درس فراموش نشدنی خواهد گرفت.

وی در ادامه از حرکت مردم عراق در اعتراض به استمرار حضور نیروهای امریکایی در خاک این کشور و همچنین از اقدام دادستان مصری در صدور حکم بازداشت حسنی مبارک و فرزندان او تقدیر و ابراز امیدواری کرد که مردم لیبی نیز از دست قذانی -مجنون لیبی- رهایی یابند.

آیت الله در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت بلاتکلیفی شهرداری اهواز اظهار داشت: از مسئولان استان می خواهیم که هرچه سریعتر به کشمکش های موجود پایان دهند و این مسائل را به نفع مردم تمام کنند زیرا دود این جریان ها به چشم مردم می رود.

استاد برجسته حوزه علمیه اهواز، 29 فروردین روز ارتش، 31 فروردین روز لغو امتیاز انحصار تنباکو در ایران و 26 فروردین سالروز سخنرانی تاریخی امام خمینی در افشا سازی رژیم شاه را گرامی داشت.
امام جمعه موقت اهواز در خطبه اول با تسلیت ایام فاطمیه(س) ضمن قدردانی از تلاشهای همه تلاشگران عرصه بزرگداشت این ایام، از آنان خواست نسبت به برگزاری مراسم های عزاداری همت ویژه ای نشان دهند.

وی همچنین تاکید کرد: شایسته است این ایام را فرصتی برای ترویج بیش از پیش مذهب اهل بیت(ع) قرار دهیم و مردم را نسبت به این حقایق نورانی و همچنین ظلم هایی که به آنان روا شده است روشن سازیم./945/پ201/ص
ارسال نظرات