۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۱۵۳

پاسخ محکم اندیشمند شیعه عربستان به توهین به آیت الله سیستانی

خبرگزاری رسا ـ اندیشمندن شیعه عربستان به مقاله توهین آمیزی که در روزنامه المدینه این کشور علیه آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید شیعیان منتشر شد پاسخ داد.
شيخ حسين البيات
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسین البیات اندیشمند شیعه عربستان در پی انتشار مقاله ای علیه حضرت آیت الله سید علی سیستانی مبنی بر دریافت رشوه 200 میلیون دلاری از دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا برای سکوت در برابر حمله این کشور به عراق در روزنامه المدینه این کشور، با صدور بیانیه ای به این توهین و افترا پاسخ داد.

در این بیانیه آمده است: دکتر سالم سحاب (نویسنده این مقاله) نباید به خود اجازه دهد علیه مراجع و علمای شیعه ادعاهایی که خود رامسفلد نیز آنها را تکذیب کرده است به زبان بیاورد. عدم قبول گفتار انسان فاسق از بدیهیات دین اسلام است و فردی مانند رامسفلد کافر که در کشور اسلامی به جنگ با مسلمانان پرداخت در اولویت این امر بدیهی قرار دارد.

وی افزود: نویسنده این مقاله مطمئنا خبر تکذیب این مدعا که توسط دفتر رامسفلد منتشر و در روزنامه ها نیز چاپ شد را شنیده است و باید بداند که سخن گفتن مجدد از این شایعه ها، خدمت به دشمنان اسلام و وطن است و از همه هموطنان اعم از شیعه و سنی می خواهم تا فرصت ایجاد فتنه میان مسلمانان را از دشمنان بگیرند.

شیخ حسین البیات تصریح کرد: از دکتر سالم می خواهم تا پیش از سخن گفتن به جستجوی حقیقت بپردازد و سپس به مصالح و مفسده های انتشار اینگونه سخنان فکر کند و نباید از هجمه های گسترده ای که علیه جهان اسلام صورت گرفته است برای انتشار فتنه استفاده کند.

این اندیشمند شیعه با اشاره به تلاش های آیت الله سیستانی برای حفظ امنیت اهل سنت در عراق بیان داشت: علمای ما بزرگ تر از آن هستند که فریب مال را بخورند و همه مراجعی که از آنان در این مقاله سخن به میان آمده است برای روسفیدی مسلمانان و ایستادگی در برابر نقشه های دشمنان تلاش می کنند و خواستار وحدت جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی همه زمینه های لازم برای محافظت از برادران اهل سنت در عراق را حتی به ارزش کشته شدن شیعیان فراهم آورد و هیچ عالمی نظیر علمای شیعه ای که در این مقاله بدون دلیل به آنان حمله شده است وجود ندارند که به زخم خود فشار بیاورند تا وحدت و مصالح امت حفظ شوند.

البیات، نویسنده و روزنامه المدینه را به پرهیز از انتشار چنین مقاله هایی دعوت کرد و اظهار داشت: امیدوارم تا دکتر سالم، قلم خود را در راه خدمت به امت بزرگ اسلام و برادری میان مسلمانان استفاده کند و از قلم زدن در مواردی که به گسترش فتنه هایی که خدمت به دشمنان است کمک می کند خودداری نماید و از روزنامه المدینه و سایر روزنامه ها نیز می خواهم تا در این شرایط حساس به فکر وحدت امت و ملت باشند و جامعه را از کینه و نفرت پاک سازی کنند.

وی تاکید کرد: مسلمانان برای مقابله با حمله های شدید اسرائیل و آمریکا به همدلی و تقویت نیازمندند و به همین جهت تلاش می کنند تا با گسترش اختلافات میان مسلمانان و کشتار مردم مظلوم فلسطین به خواسته های خود برسند.

گفتنی است سالم بن احمد سحاب نویسنده وهابی عربستان در مقاله ای که در روزنامه المدینه این کشور منتشر شد به شایعه دریافت رشوه 200 میلیون دلاری توسط آیت الله سیستانی از دونالد رامسفلد که برای سکوت در برابر حمله نظامی آمریکا به عراق و صدور فتوای حرمت مبارزه با اشغالگران انجام گرفت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت که مراجع شیعه در قبال دریافت مبالغ هنگفت به صدور فتوا می پردازند و نظام های عربی می توانند با پرداخت رشوه به مراجع تقلید شیعیان به اهداف خود برسند.

مقاله این نویسنده که نگرانی وی از قیام شیعیان بحرین و عربستان در آن کاملا نمایان است در حالی منتشر شد که دفتر دونالد رامسفلد پس از انتشار شایعه پرداخت رشوه به آیت الله سیستانی به صورت رسمی این شایعه را تکذیب کرد./980/گ
ارسال نظرات