۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۱۷۵
جمعیت الوفاق اسلامی:

از خواسته های ملت دفاع می کنیم

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از خبر انحلال این جمعیت که توسط دادگستری صادر شد تاکید کرد که فعالیت غیرقانونی انجام نداده و تنها از خواسته های ملت دفاع کرده است.
انجمن الوفاق اسلامي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین که بزرگترین حزب معارض نظام به شمار می آید در بیانیه ای خبرهای مبنی بر انحلال این جمعیت و همچنین انجمن عمل اسلامی توسط دادگاه این کشور را نشان دهنده پسرفت سیاسی در بحرین عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: انحلال الوفاق که به همراه برخی از احزاب سیاسی تلاش کرد تا تظاهرات و تحصن ها از بعد ملی خارج نشوند خدشه به فعالیت سیاسی است، الوفاق به همه قوانین و مقررات پایبند بوده ولی به هیچ وجه از آرمان ها و اهداف عقب نشینی نکرد و از خواسته های ملت دفاع می کند.

الوفاق افزود: این جمعیت تنها خواسته های مردم را مطرح و از آنها دفاع می کند و سعی دارد تا نظام سیاسی را اصلاح کند و خبرهای مبنی بر محاکمه الوفاق و انحلال آن به شدت جای تعجب دارد.

گفتنی است وزارت دادگستری و امور اسلامی و اوقاف بحرین به بهانه اقدام خلاف قانون اساسی، فعالیت های ضد ثبات داخلی، ضد امنیت ملی و تحریک به بی احترامی به نهادهای دولتی و قانونی، کیفرخواستی علیه دو حزب شیعه «جمعیت الوفاق» و «العمل اسلامی» با هدف منحل کردن رسمی آنان صادر کرد.

جمعیت الوفاق اسلامی که ریاست آن را حجت الاسلام شیخ علی سلمان خطیب جمعه قفول بحرین به عهده دارد بزرگ ترین حزب معارض رژیم به شمار می آید و در انتخابات پارلمان این کشور توانست 18 کرسی را از مجموع 40 کرسی بدست آورد ولی نمایندگان این حزب در اعتراض به سرکوب ملت توسط دولت استعفا کردند.

آخرین خبرهای رسیده از بحرین در این باره حاکیست که خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه این کشور، از عدم انحلال این دو حزب شیعه خبر داد و تاکید کرد که دادگاه درباره اقدامات الوفاق و عمل اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد./980/گ
ارسال نظرات