۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۱۸۶
یکی از علمای اهل سنت بحرین خواستار شد؛

تشکیل هیئت ویژه تحقیق درباره شهادت زندانیان بر اثر شکنجه در زندان های این کشور

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر حد بحرین از دولت خواست تا هیئت ویژه ای را مامور تحقیق درباره شهادت تعدادی از زندانیان در این کشور سازد.
شيخ عبداللطيف المحمود خطيب جمعه حد بحرين شيخ صالح الجودر خطيب جمعه قلالي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف المحمود خطیب جمعه شهر حد بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر، با اشاره به شهادت تعدادی از زندانیان به دلیل شکنجه در زندان های آل خلیفه گفت: دولت باید گروه تحقیق بی طرفی را نسبت به کشته شدن تعدادی از زندانیان تشکیل دهد و عاملان این حادثه را محاکمه کند.

وی از بازداشت های بی حساب و کتاب در بحرین به شدت انتقاد کرد و افزود: هیچ کس حق ندارد به دلیل اینکه این قیام توسط شیعیان انجام گرفته است به بازداشت بی حساب و کتاب شیعیان اقدام کند، این ظلم و ستم آشکار است و با عدالت مغایرت دارد.

شیخ عبداللطیف المحمود تصریح کرد: در روزهای گذشته شاهد پخش پیام هایی به خانواده های شیعه مبنی بر لزوم ترک خانه شان بودیم، این افراد در بازی فتنه مذهبی گرفتار شده اند و از همه آنان می خواهم تا از این اقدامات که همزیستی مسالمت آمیز را تحت شعاع قرار می دهند پرهیز کنند.

خطیب جمعه شهر حد، مسوولان را به بررسی عوامل بحران دعوت کرد و اظهار داشت: بیش از دو ماه است که بحران همه کشور را فراگرفته است و اگر دولت بخواهد به این اوضاع پایان دهد باید عوامل بحران را به درستی بررسی کند و باید بداند که اگر این مورد را بررسی نکند نمی تواند بر بحران های آتی غلبه کند.

شیخ صلاح الجودر خطیب جمعه قلالی بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر نیز، تخریب مساجد و حسینیه ها را به شدت محکوم کرد و گفت: مساجد و حسینیه ها جایگاه والا و رفیعی دارند و هیچ کس حق ندارد به اماکن عبادت را که خانه خدا به شمار می آیند تعرض کند و نباید این اماکن را برای تصفیه های سیاسی و مذهبی مورد هدف قرار داد.

گفتنی است تاکنون 4 تن از شهروندان شیعه به دلیل شکنجه در زندان های رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده اند./980/گ
ارسال نظرات