۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۲۴۶
یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق خبر داد:

ارائه شکایت مردم عراق از اشغالگران در دادگاه های بین المللی

خبرگزاری رسا ـ رئیس هئیت روابط خارجه پارلمان عراق از جمع آوری و ارائه شکایت شهروندان عراقی از اشغالگران در دادگاه های بین المللی خبر داد.
همام حمودي، مشاور عالي سيد عبدالعزيز حكيم در مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی رئیس هئیت روابط خارجی پارلمان و از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق در مصاحبه با پایگاه اینترنتی التوافق عربستان، به دلایل گسترش فتنه های مذهبی در این کشور اشاره کرد و گفت: فتنه های مذهبی که عراق در سال های گذشته با آن روبرو شد در نتیجه اقدامات حزب بعث، نیروهای اشغالگر و محیط عربی رخ داد.

وی افزود: ملت عراق سال های پر مشقتی را متحمل شدند، طوری که بخش قابل توجهی از شهروندان در قبرهای دسته جمعی کشته شده یا در زندان های نظام دیکتاتوری بسر می بردند ولی هم اکنون رابطه ملت با دولت مطلوب است و حضور ملت در صحنه و نظارت آنان سبب می شود تا مسوولان، وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام حمودی از مصایب ملت عراق پس از حضور اشغالگران یاد کرد و افزود: هیئت روابط خارجه پارلمان در نظر دارد تا وکیلی خبره را برای دریافت شکایت هموطنانی که از حضور اشغالگران در عراق ضربه خورده استخدام کند تا شکایت آنان در دادگاه های بین المللی بررسی شود.

رئیس هیئت روابط خارجه پارلمان بر وجود اشکالات فراوان در قانون اساسی اذعان کرد و بیان داشت: نوشتن قانون اساسی پس از سقوط دیکتاتوری صدام و در حضور و فشار اشغالگران امر بسیار سختی بود و علیرغم اینکه از همه احزاب سیاسی خواستیم که در نوشتن قانون اساسی جدید حضور یابند لیکن عدم پذیرش این خواسته کار را بسیار مشکل تر کرد.

وی ادامه داد: کار نوشتن قانون اساسی در این شرایط پیچیده آغاز شد و حمایت های همه جانبه مراجع تقلید نجف اشرف سبب دلگرمی ما شد و به گرچه قانون اساسی دارای اشکالات فراوانی است لیکن نوشتن و تصویب آن موفقیت بزرگی برای عراق به شمار می آید./980/گ
ارسال نظرات