۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۳۲۳

طلاب حوزه‌های علمیه تهران راهی سرزمین وحی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ دویست نفر از طلاب، اساتید و مسؤولان منتخب حوزه‌های عملیه استان تهران در سال جاری راهی سرزمین وحی می‌شوند.
مكه مكرمه
حجت الاسلام جعفر سماوات، معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام طلاب منتخب استان تهران به سرزمین وحی خبر داد.

وی ضمن قدردانی از رایزنی‌های به عمل آمده از سوی معاونت امور طلاب مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور و واحد عمره این معاونت جهت افزایش سهمیه عمره طلاب ابراز داشت: سهمیه عمره طلاب استان تهران نسبت به دوره قبل، دو برابر افزایش پیدا کرده است که امسال دویست نفر از طلاب، اساتید و مسؤولان حوزه های علمیه استان تهران عازم عمره خواهند شد.

حجت الاسلام سماوات اظهار کرد: اعزام منتخب حوزه های علمیه استان تهران به عمره در دو مرحله انجام می گیرد که مرحله اول آن شامل طلابی است که در سال گذشته جهت اعزام به عمره مفرده در سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه نام‌نویسی کرده و در قرعه‌کشی برگزیده شدند،‌ البته تنها عده ای از این طلاب برای ثبت نام به مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران مراجعه کردند که از مابقی سهمیه، بیست سهمیه به معاونت تبلیغ مرکز جهت اعزام مبلغان نمونه استان تهران،‌ شش سهمیه به معاونت پژوهش،‌ جهت اعزام برگیدگان اولین جشنواره علامه حلی استان تهران و بقیه سهمیه‌ها به طلاب ممتاز مدارس استان تهران که از طریق مدیریت هر مدرسه معرفی شدند اختصاص یافت.

وی افزود: اولویت اعزام دوره اول عمره با طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران بود که ‌نام‌نویسی این صد نفر که در قالب یک کاروان مشخص راهی عمره خواهند شد،‌ صورت گرفته است و در حال حاضر در مرحله دریافت ویزا است که در تاریخ بیستم اردیبهشت سال جاری راهی سرزمین وحی خواهند شد.

معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: اولویت اعزام مرحله دوم منتخب حوزه‌های علمیه استان تهران، مسؤولان و استادان مدارس علمیه هستند که به مدیریت مدارس علمیه استان تهران ابلاغ شد که دو نفر از برگزیدگان هر مدرسه را جهت اعزام به عمره معرفی کنند.

وی با اشاره به این‌که مرحله دوم اعزام به عمره ویژه حوزویان استان تهران به صورت فیش‌های مجزا است، ابراز داشت: صد نفر اعزامی در مرحله دوم برخلاف کاروان مرحله اول،‌ می‌توانند به صورت مجزا در هر کاروان و هر زمانی که علاقه‌مند هستند به عمره اعزام شوند./956/پ202/س
ارسال نظرات