۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۶۴۹

سوگواره یاس نبوی در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان، از برپایی مراسم سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزاده های استان خوزستان خبر داد.
شهادت حضرت فاطمه
محمدامین زرگرشوشتری، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برپایی طرح سراسری سوگواره یاس نبوی اظهار داشت: به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه این طرح با حضور عموم مردم در 20بقعه متبرکه و امامزاده ی استان خوزستان وبا حضور سخنرانان و مداحان مطرح استانی وکشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره از فاطمیه اول آغاز شده وتا فاطمیه دوم ادامه دارد، تصریح کرد: حرم مطهر علی مهزیار اهوازی، حرم مطهر حضرت دانیال نبی در شوش و مرقد سبز قبا در دزفول از امامزاده ها و بقاع متبرکه ای است که این سوگواره در آنها اجرا می شود.

زرگرشوشتری به اهداف برگزاری این طرح اشاره کرد وگفت: سوگواره یاس نبوی حول محورهای سیره عملی حضرت فاطمه (س)، حمایت از ولایت در سیره حضرت، ایجاد بصیرت بین مردم و آشنایی بیشتر مردم با معارف اهل بیت برگزار خواهد.

وی در پایان سخنان خود برپایی این برنامه را جزء 5 کار ویژه اداره اوقاف در زمینه امور فرهنگی دانست و اظهار داشت: این مراسم فرهنگی چندین سال است در سراسر کشور با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزا می شود./9464
/پ203/ص
ارسال نظرات