۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۶۷۹
پیام فضلی نژاد:

گفتمان های شبه فلسفی و روشنفکری با ادبیات فریبنده در خدمت کودتای مخملی است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب شوالیه‌های ناتوی فرهنگی، جریان انحرافی در دولت را بخشی از یک پازل طراحی شده از سوی دشمنان نظام دانست و گفت در اوج موج بیداری اسلامی از سوی فردی که هیچ ارتباطی با اسلام و روحانیت و دین نداشته گفته می شود که تشیع به ایران بدهکار است.
همايش نقش سياست گذاري فرهنگي در جمهوري اسلامي ايران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام فضلی‌نژاد نویسنده کتاب شوالیه‌های ناتوی فرهنگی، در همایش سیاست گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی که روز پنج شنبه با حضور آیت الله مصباح یزدی در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بسیاری از جدال های سیاسی برآمده از تئوری های معرفتی و فلسفی است.

وی افزود: در دهه شصت نخستین جدال پرجنجال سیاسی در کشور رخ داد و بخشی از جناح بندی های سیاسی در ایران برآمده از نهضت ترجمه و بسط سکولار بود و سیاست گذاری فرهنگی را بر اساس همان تئوری شکل دادند.

فضلی‌نژاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، بر ضرورت استخراج علوم انسانی از آموزه های دینی تاکید کرد و با برجسته خواندن نقش حوزویان در این راستا، اظهار داشت: انقلاب جز با حضور و ایفای نقش عناصر فکری حوزه های علمیه باقی نمی ماند و این چیزی است که رسالت حوزه های علمیه را سنگین می کند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم علوم انسانی غرب که ذاتا علومی مسموم هستند را نقد کنیم باید با آن آشنا باشیم اما متاسفانه تاکنون ما خوانش درستی از فلسفه غرب نداشته ایم.

نویسنده کتاب شوالیه‌های ناتوی فرهنگی کج خوانی از فلسفه غرب را عامل پیداش مشکلات فکری و تربیتی فراوان دانست و ابراز داشت: متاسفانه به دلیل همین اتفاق گفتمان های شبه فلسفی و شبه روشنفکری که در ایران برگزار می شود در خدمت کودتای مخملی است.

وی اظهار داشت: وقتی علوم انسانی سکولار و لیبرال رایج شد، دانشجویان و مدیران نیز با این طرز تفکر بار می آیند و مدیرانی که بر اساس تفکرات مسموم تربیت شوند یقینا برای نظام خطرناک خواهند بود.

فضلی‌نژاد با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب، ادامه داد: حوزه های علمیه موظف هستند مبانی دینی را تبیین و علوم انسانی را از آموزه های اهل بیت(ع) استخراج کنند.

وی با بیان اینکه بعد از سی سال از پیروزی انقلاب باید قصه پر غصه دانش های ذاتا مسموم را به نظاره بنشینیم، پشه مالاریا را اسم رمز نخستین عملیات جنگ فکری و عقیدتی آمریکا، غرب و نظام لیبرال با جمهوری اسلامی ایران به منظور بسط علوم انسانی سکولار در کشور ارزیابی کرد.

پژوهشگر مؤسسه کیهان، دوران اصلاحات را زمان اقتدار علوم سکولار در ایران دانست و با اشاره به قطعات دیگر این پازل، گفت: با عوض شدن دولت اصلاحات و روی کارآمد دولت اصولگرا گفتمان اسلام ناب زنده شد و بعد از مدتی پازل تغییر شکل داد و مکتب ایرانی مطرح شد و این همان چیزی بود که فراماسون ها به دنبال آن بودند.

فضلی‌نژاد اظهار داشت: عجیب تر اینکه آقای خاتمی رییس جمهور دولت اصلاحات در این ایام از ریچارد فرای تجلیل کرد و به او پیام داد و بعد از سه سال هم شرایط به گونه ای دیگر تکرار شد و چهره های دیگری از سوی یک جریان انحرافی تجلیل شدند و در سال 86 در سازمان میراث فرهنگی برای مترجمان سکولار مراسم تجلیل برگزار کردند.

این فعال رسانه ای با انتقاد شدید از مسائلی که جریان انحرافی در دولت طرح می کند، گفت: در اوج موج خیزش بیداری امت اسلام از سوی فردی که هیچ ارتباطی با علم، دین و اسلام نداشته است، این مساله مطرح می شود که تشیع به ایران بدهکار است.

وی با بیان اینکه بین جریان خودی و جریان غیر خودی کاملا پیوند وجود دارد، افزود: هر دو اینها سر مساله علم است و تبعات سیاسی و امنیتی بسیاری هم به همراه دارد.
فضلی‌نژاد تاکید کرد: فرقه نوظهور و نوپا، کاذب و انحرافی به نام ایرانی گرایی و باستان گرایی مدام در حال ترویج تفکرات خود است.

عضو دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان گفت: این همه ما برای پاکسازی دانشگاه ها از اساتید ناباب هزینه دادیم و رسانه های بیگانه و معاند روی آن جنجال آفرینی کردند، اما متاسفانه به دلیل یک جریان انحرافی که بزرگان نسبت به آن هشدار داده و می دهند الان شرایط متفاوت شده است./924/پ202/ص
ارسال نظرات