۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۸۵۶
یکی از علمای عراقی ساکن ایران:

تمدید مدت حضور اشغالگران آمریکایی در عراق حرام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراقی ساکن ایران، تمدید مدت حضور اشغالگران آمریکایی در خاک عراق را حرام اعلام کرد.
آيت الله سيد كاظم حائري از علماي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم حائری از علمای عراقی ساکن ایران و استاد حوزه علمیه قم در پیامی که روز گذشته منتشر شد تمدید مدت حضور اشغالگران آمریکایی در عراق را حرام اعلام کرد.

در این پیام آمده است: تمدید توافقنامه امنیتی میان عراق و آمریکا که در پایان سال 2011 میلادی به پایان می رسد شرعا حرام است و هیچ نظامی آمریکایی کافر پس از پایان این دوره نباید در خاک عراق حضور داشته باشد.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال 2011 میلادی باید خاک عراق را ترک کنند.

مقامات آمریکایی با فشار شدید علیه دولت عراق در صدد تمدید این توافقنامه هستند تا مدت بیشتری در این کشور حضور داشته باشند.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که مدت حضور اشغالگران دراین کشور تمدید نخواهد شد و نیروهای آمریکایی باید خاک عراق را ترک کنند.

جریان صدر عراق که رهبری آن را حجت الاسلام سید مقتدی صدر به عهده دارد تهدید کرد در صورتی که اشغالگران آمریکایی بر اساس توافقنامه امنیتی خاک این کشور را ترک نکنند مبارزه مسلحانه با آنان را از سر می گیرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات