۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۲۴۶
با هدف تثبیت قدرت؛

محدودیتهای بیشتر برای مسلمانان فرانسه

خبرگزاری رسا- سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، به دنبال اجرای قوانین بیشتر برای محدودیت مسلمانان در این کشور است.
اسلام فرانسه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از IINA، بسیاری از کارشناسان سیاسی می گویند: سارکوزی برای انتخاب مجدد، نیاز به حمایت جبهه ملی فرانسه دارد، بنابراین برای با اجرای برنامه های ضد دینی علیه مسلمانان سعی در جلب حمایت این حزب دارد.

دولت فرانسه که در چارچوب سیاست های خود علیه مسلمانان، قانون منع استفاده از حجاب تا سختگیری های اجتماعی علیه پیروان اسلام را اجرا می کند، در تازه ترین اقدام به بهانه اقامه نماز در خیابان، آزادی شش میلیون مسلمان برای انجام فرائض دینی را هدف قرار داده است.
 
نایما بوتلجیا( Naima Bouteldja ) فیلمساز و روزنامه نگار فرانسوی با اظهار مخالفت با اجرای چنین قوانینی می گوید: سارکوزی در تلاش است که دوباره انتخاب شود و این اقدامات نیز در راستای رسیدن به این هدف است.

وی می افزاید: در فرانسه الان پوشش حجاب ممنوع است و بانوان محجبه برای رفتن به سرکار، مدرسه یا دانشگاه، خرید و دکتر با مشکلات فراوانی رو به رو هستند.

لازم به ذکر است، چندی پیش کلود گئان وزیر کشور فرانسه که به عنوان یکی از طراحان اصلی سیاست های ضد اسلامی در این کشور شناخته می شود، خواستار توقف برپایی نماز جماعت در خیابان ها شده است./982/ب902/گ
ارسال نظرات