۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۳۰۴
امام جمعه تبریز:

ایام فاطمیه مقدمه‌ای برای پیروی عملی از سیره ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز ایام فاطمیه را فرصتی برای تهذیب نفس و پیروی عملی از آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار(ع) دانست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، روزگذشته در جمع هیئت امنای هیئات حسینی تبریز در مسجد کدخدداباشی اظهار داشت: گرامیداشت مناسبت های دینی، همواره موجب قوام شعائر اسلامی و اجرای احکام الهی شده است.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه مقدمه ای برای پیروی عملی از سیره ائمه اطهار(ع) است، گفت: نه تنها در گفتار بلکه باید در عمل از آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار به ویژه دخت نبی مکرم اسلام پیروی کرد.

آیت الله شبستری حضرت فاطمه زهرا(س) را منشأ خلقت الهی دانست و تصریح کرد: انحرافات و کج روی های مسلمین در مقطعی از تاریخ چنان بود که مصائبی دردناک بر مادر بزرگوار حماسه ساز کربلا وارد شد، تاریخ اسلام عبرتی برای امروز شیعیان است.

امام جمعه تبریز برپایی ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری در ایام فاطمیه را مایه حفظ و تقویت وحدت شیعیان دانست و گفت: اگر امروز شاهد هجمه سنگین رسانه ای غرب علیه مناسک دینی و برنامه های مختلف مذهبی مسلمانان هستیم، بدین سبب است که برگزار یباشکوه و پرشور این مجالس با منافع شوم دشمنان منافات دارد.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های شوم دشمنان مبنی بر بدعت‌گذاری در عزاداری های ایام محرم و فاطمیه خاطر‌نشان کرد: حفظ اصالت عزاداری های سنتی و عرض ارادت و تسلیت به ائمه اطهار بهترین شیوه برای سوگواری در این ایام است و بایستی از افراط و تفریط در این مساله بر حذر بود.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مستندگویی مداحان و وعاظ هیئت های حسینی خاطر‌نشان کرد: نباید تنها هدف مداحان و واعظان ایام فاطمیه گریاندن مردم باشد، جامعه امروز نیازمند معارف فاطمی و سیره دخت نبی مکرم اسلام است. 935/پ202/س
ارسال نظرات