۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴

تجلیل آیت الله صافی گلپایگانی از مواضع اسلام‌خواهی و غرب‌ستیزی شهید مطهری

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت استاد شهید مطهری از مواضع اسلام خواهی و غرب ستیزی شهید مطهری تجلیل کرد و اظهار داشت: ایشان در راه اعتلای اسلام تلاش‌های فراوانی انجام دادند که اسلام‌خواهی و غرب‌ستیزی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود.
ديدار اعضاي ستاد برگزاري بزرگداشت شهيد مطهري با مراجع و علما ديدار اعضاي ستاد برگزاري بزرگداشت شهيد مطهري با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، عصر روز پنجشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری، ضمن تشکر از برگزاری برنامه‌های پاسداشت خدمات و تلاش‌های استاد شهید مطهری گفت: تمام مراحل زندگی شهید مطهری درس است و همه باید از راه و روش زندگی ایشان درس بگیرند.

وی خدمات و تلاش‌های علما و بزرگان را نعمتی برای جامعه‌ی اسلامی دانست و افزود:‌ آنچه رمز بقای اسلام است تلاش‌ها و زحمت‌های بی‌دریغ علما و فقهای دین است و این رسالت بزرگی است که به گردن بزرگان است تا جامعه را هدایت و به سوی کمال برسانند.

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از افتخارات ما داشتن علما و بزرگانی است که برای حفظ دین فداکاری‌های فراوان کردند و شهید مطهری از جمله آن‌ها به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر ضرورت شناساندن علما و بزرگان دین به مردم و جامعه به خصوص نسل جوان اظهار داشت: مردم باید فقها و افرادی همچون شهید مطهری را به خوبی بشناسند و راه و مقصد آن‌ها را بپیمایند؛ زیرا راه سعادت بشریت در پیمودن راه بزرگان و فقهای دین است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با یادآوری بعضی از ویژگی‌های منحصر بفرد شهید مطهری بیان داشت: ایشان در راه اعتلای اسلام تلاش‌های فراوانی انجام دادند که اسلام‌خواهی و غرب‌ستیزی از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود و در شرایطی که بعضی‌ها دم از نومیدی می‌زدند، ‌این شهید بزرگوار در برابر طاغوت ایستاد و با روحیه قوی خود تجدید حیات دوباره‌ای به مردم دادند و با عقاید باطل به شدت مبارزه کردند.

وی سابقه‌ آشنایی با شهید مطهری را از همان ابتدای ورود به حوزه‌ی علمیه قم دانست و افزود: از همان ابتدای آشنایی‌ام با شهید مطهری ایشان را فردی مخلص دیدم که تنها برای دین تلاش می‌کند و هرگز مسائل دنیوی در او تاثیری ندارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: ایشان فردی دلسوز برای اسلام و قرآن بودند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند؛ همچنین از مقامات علمی قوی برخوردار بودند.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت شهید مطهری در مواضع اسلامی گفت: ایشان هرگز برای مبارزه با انحرافات سکوت نمی‌کردند و در ابتدای انقلاب، مواضعی انقلابی و اسلامی داشتند که در شورای انقلاب به خوبی مواضعشان را بیان می‌کردند و مستحکم در برابر روشنفکران و متجددان می‌ایستادند و اگر این احساس مسؤولیتشان نبود به این مقام شهادت مفتخر نمی‌شدند. اگر ایشان هم مانند بعضی از افراد دیگر سکوت می‌کردند و یا ملاحظه کاری داشتند او را شهید نمی‌کردند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تقدیر و تشکر از بیت شهید مطهری که هنوز روحیه اسلام‌خواهی و انقلابی خود را حفظ کرده‌اند و اعتقادات اسلامی خود را ابراز می‌دارند، اظهار کرد: همان گونه که استاد مطهری متوجه بود تا نقطه ضعفی در زندگی‌اش وجود نداشته باشد، امروز نیز باید خانواده ایشان همان راه و مقصد را دنبال کنند./917/پ202/ص

ارسال نظرات