۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۳۵۰

برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهید مطهری اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی شهید استاد مطهری در دیدار مراجع تقلید برنامه‌های این ستاد را در سال جاری اعلام کرد.
شهيد مرتضي مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ محمدرضا جعفری جلوه، قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی شهید استاد مطهری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری با مراجع تقلید و علما در قم به ارائه گزارشی از برنامه‌های این ستاد پرداخت و بر بزرگداشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار تاکید کرد.

وی جشنواره شعر گلواژه های مطهر را از جمله برنامه‌های مهم این ستاد برشمرد و اظهار داشت: جشنواره شعر ویژه شهید مطهری را امسال برای نخستین بار با عنوان «گلواژه های مطهر» برگزار می‌کنیم.

جعفری جلوه افزود: این جشنواره با حضور شاعران و هنرمندان برتر برگزار خواهد شد تا شاعران برتر در این خصوص تجلیل شوند.

وی برگزاری بزرگداشت شهید مطهری در 100 دانشگاه را از دیگر برنامه‌های ستاد یادواره استاد مطهری برشمرد و ادامه داد: البته همایش های دیگری در دانشگاه تهران و یکصد دانشگاه دیگر کشور، با عناوین مختلف و به منظور بزرگداشت شهید مطهری برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود.

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی شهید استاد مطهری با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه از نام گذاری شعار این ستاد به عنوان شهید مطهری و بیداری اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اتفاقات خاورمیانه و از آن جایی که شهید مطهری نقش غیر قابل انکاری در بیداری اسلامی داشت، شعار اصلی این ستاد در سال جاری «مطهری و بیداری اسلامی» است.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های متعدد و مختلف در حوزه علمیه قم خبر داد و افزود: همایشی به مناسبت بزرگداشت روز 12 اردیبهشت ماه با حضور علما، روحانیان،‌طلاب و فرهنگیان در قم برگزار می‌شود.

جعفری جلوه گفت: از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه همایشی به مناسبت بزرگداشت شهید مطهری و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری در مدرسه علمیه قیضیه برگزار خواهد شد که افزون بر آن برنامه ویژه‌ای در جوار مزار آن شهید در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع) هم همایشی از سوی ستاد بزرگداشت شهید مطهری برگزار خواهد شد.

جعفری جلوه برگزاری همایش حکمت مطهر را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد و گفت: این برنامه هرساله در سالن همایش های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تهران برگزار می شود و امسال نیز یکی از برنامه های اصلی ستاد خواهد بود که مهمانان برجسته ای در آن شرکت خواهند داست./917/پ202/ص
ارسال نظرات