۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۳۵۴
رهبر شیعیان بحرین:

حکم اعدام علیه جوانان انقلابی بر خلاف احکام شرعی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین نسبت به عدم محاکمه قاتلان ملت ابراز شگفتی کرد و صدور حکم اعدام علیه جوانان را مغایر آموزه های اسلامی خواند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد صدور حکم اعدام علیه 4 جوان انقلابی را محکوم کرد و گفت: فرزندان بسیاری از ملت در تحصن ها شهید شدند، جسدهایی در گوشه و کنار خیابان ها کشف شد، برخی از شهروندان در زندان ها به قتل رسیدند و تعداد فراوانی از مردم نیز در سال های گذشته به بهانه های واهی جان خود را از دست دادند، و هم اکنون نیز شاهد صدور حکم اعدام علیه چهار جوان به دلیل اعتراف آنان در شرایط خفقان زندان هستیم.

وی افزود: در حالی که شهروندان فراوانی با گلوله مستقیم نیروهای امنیتی یا بر اثر شکنجه در زندان به قتل رسیدند، اما هیچ دادگاهی علیه مرتکبان این قتل ها برگزار نشده و بهانه ها برای تبرئه آنان همچنان ادامه دارد و اگر هیئت بررسی و تحقیقی نیز تشکیل شده باشد نتایج آن به صلاح مسوولان صادر شده است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: شگفت آور اینست که هنگامی که جنایتی علیه مسوولی رخ می دهد جنایتکار شناسایی می شود، ولی زمانی که جنایتی علیه یکی از شهروندان به دست مقام امنیتی انجام می گیرد متهم یافت نمی شود و قاتل و مقتول به فراموشی سپرده می شوند.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: اگر دین اسلام، مرجع اصلی در تحقیق پیرامون ریخته شدن خون شهروندان باشد پس هیچ تفاوتی میان جان شهروند و نیروی امنیتی وجود ندارد و اگر قانون، مرجع باشد نیز تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حکم اعدام دارای پیامدهای بدی است اظهار داشت: حکم اعدام به خودی خود دارای پیامدهای نامطلوبی است و هیچ مسلمانی بدون در نظر گرفتن احکام شرعی به این امر اقدام نمی کند، با توجه به اینکه حکم اعدام این جوانان به دور از آموزه های شرعی است از مسوولان می خواهم تا این احکام سهمگین را لغو کرده و از ملتهب تر شدن امور در کشور جلوگیری کنند.

شیخ عیسی قاسم از تجاوز به مقام بانوان در بحرین به شدت انتقاد کرد و گفت: کرامت زن از شعارهای اصلی جهان است و هر کس که کرامت مردان را رعایت می کند موظف است کرامت زنان را نیز رعایت کند، لیکن متاسفانه در کشوری که سازمان ها و موسسات آن همواره از کرامت، آزادی و حقوق بانوان سخن می گویند شاهد زیرپا رفتن کرامت زنان و توهین به خوار ساختن آنان هستیم.

خطیب جمعه شهر دراز تصریح کرد: همه آن شعارها در بحرین به فراموشی سپرده شده است و سازمان هایی که شدیدترین شکنجه ها را علیه توهین کنندگان به مقام زن در نظر گرفته بودند هم اکنون خاموش شده اند و کرامت و آزادی و حقوق زنان زیرپا گذاشته شده است.

وی نسبت به گسترش فتنه میان ملت هشدار داد و خاطر نشان ساخت: بسیاری از افراد در صدد گسترش فتنه میان ملت هستند تا بدینوسیله به خواسته های خود دست یابند، شکاف میان امت سبب بروز ناامنی، گسترش آشوب، شعله ور شدن آتش فتنه و تعطیل شدن زندگی عادی می شود و با دین و عقل و حکمت و مصالح عمومی کشور مغایرت دارد.

گفتنی است رژیم آل خلیفه، روز گذشته 4 جوان انقلابی را به اتهام قتل دو پلیس به اعدام محکوم و 3 جوان دیگر را به حبس ابد محکوم کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات