۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۳۹۰
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین:

لیست مجرمان حوادث بحرین تهیه و افشا شود

خبرگزاری رسا ـ استادیار دانشگاه امام حسین(ع) گفت: تهیه پرونده‌های شخصی مجرمان بحرین موجب می شود تا در مرحله نخست بتوان اقدامات حقوقی لازم علیه این افراد صورت گیرد و در مرحله بعد این عاملان متوجه خواهند شد که دیر یا زود به خشم انتقام مردم گرفتار خواهند شد.
حسن علي اكبري


حجت الاسلام حسن علی اکبری، استادیار دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به کشتار مسلمانان در بحرین اظهار داشت: امروز مقاومت مردم در برابر نظام های سلطه با سرکوب مواجه می‌شود اما اوضاع در کشور بحرین متفاوت است.

پیروزی بحرین نویدبخش انقلاب اسلامی دیگری در منطقه است

وی بیان داشت: از آنجایی که مردم کشور بحرین دارای اکثریت مذهبی تشیع هستند احتمال اینکه در صورت پیروزی قیام مردمی‌ آنها، الگوی انقلاب اسلامی ایران در سریع ترین مدت ممکن به پیروزی برسد وجود دارد.


استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: نزدیکی جغرافیایی بحرین به ایران، وابستگی تاریخی و وجود زمینه ها و بسترهای انقلابی از عوامل هراس دشمن از انقلاب مردمی بحرین است.

عربستان در صدد است تا نقش مصر را برای استکبار احیا کند

این محقق علوم اسلامی با اشاره به اینکه وجود فکر وابستگی در حاکمان کشور بحرین به خوبی هویدا است، اظهار داشت: امروز سرکوب شدید مردم بحرین برای دشمنان اسلام و نظام انقلاب اسلامی دلایل فراوانی دارد.

وی با اشاره به دخالت نظامی عربستان در بحرین اظهار داشت: به دلیل اینکه مصر با سقوط مبارک از دست آمریکا خارج شد، عربستان در صدد است تا نقش آن را در منطقه برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: آمریکا و کشورهای غربی نیز با توجه به این خوی قدرت طلبی عربستان، دست او را در کشتار مردم و مداخله نظامی و سیاسی آزاد گذاشته‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امروز استکبار جهانی در صدد است تا به سمت تمرکز قدرت در منطقه خاورمیانه گام بردارد و شبه جزیره‌ای مقتدر برای اعمال نفوذ خود بسازد.

لیست مجرمان حوادث بحرین تهیه و افشا شود

وی گفت: برای بازدارندگی از جنایات در کشور بحرین باید همان کاری را انجام داد که در مورد سوریه دشمن در حال انجام است.

این محقق حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مباشرانی که مساجد را تخریب می کند و مردم را می کشند تحت فشار هستند، ادامه داد: باید از اهرم های فشار علیه این افراد استفاده کرد.

وی بیان داشت: یک نهاد مردمی باید اطلاعات مجرمان را اعم از عکس، مشخصات، هویت حقوقی، اموال و اقوام آنها را رصد کنند و با بارگذاری در محیط اینترنت، فضای تهید روانی را علیه عوامل این جنایات ایجاد کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: باید پرونده های شخصی مجرمان نسل کشی در بحرین تشکیل شود و برای اقدامات بعدی آماده سازی شود.

محقق علوم اسلامی، بیان داشت: این پرونده های شخصی موجب می شود تا در مرحله نخست بتوان اقدامات حقوقی لازم علیه این افراد صورت گیرد و در مرحله دوم، این عاملان متوجه خواهند شد که دیر یا زود به خشم انتقام مردم گرفتار می‌شوند.

وی گفت: برخی از عوامل دست نشانده استکبار و عربستان دارای اموال و سرمایه در کشورهای دیگر هستند که با انتشار اطلاعات آنها می توان فضا را برایشان تنگ کرد.

این محقق علوم سیاسی بیان داشت: بابد لیست تحریم های عاملان جنایات بحرین تهیه شود تا جریانی بازدارنده علیه اقدامات غیر انسانی آنها ایجاد شود./909/ت302/ع

ارسال نظرات