۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۷۰۵
معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی:

اجرای سنت های الهی در جامعه نیازمند تحقیقات میدانی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی گفت: تحقیقات علمی باید رهیافتی به نیازهای جامعه داشته باشد و جامعه را در مسیر حل مشکلات و نابسامانی های اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یاری رساند.
پژوهش


غلام حسین گرامی، معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: متاسفانه تحقیقات میدانی در جامعه ما بسیار غریب است و در این بخش احساس خلاء می‌‌شود.

این محقق حوزوی با بیان اینکه درک معنای قرآن و سنت و فقه توسط پژوهش های کتابخانه ای ممکن است، ادامه داد: بررسی تاثیرات معارف اسلامی در جامعه به کار میدانی نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مراکزی داشته باشیم تا کارهای تجربی و میدانی را به سامان برساند، گفت: رصد مشکلات جوانان به ویژه در مساله حجاب نیازمند کار تحقیقاتی میدانی است و باید این مساله علت‌‌یابی شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در جهت ترسیم جامعه اسلامی ضروری است تا مباحث دینی را در جامعه به صورت میدانی بازخوردگیری کنیم و راه کارهای اجرایی آن را شناسایی و به کار گیریم.

وی اظهار داشت: تحقیقات علمی در مرحله پایان نامه نویسی باید جدی تر گرفته شود زیرا پایان نامه نویسی راهکاری برای رشد روش شناسی طلاب و دانشجویان در سیر علمی است.

این محقق علوم اسلامی گفت: باید تحقیقات علمی رهیافتی به نیازهای جامعه داشته باشد و جامعه را در مسیر حل مشکلات و نابسامانی های اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یاری رساند.

وی با تاکید بر رصد نیازهای دستگاه های اجرایی و قوای سه گانه کشور گفت: باید موضوعات پژوهشی در سیستم اولویت سنجی قرار گیرد و مهمترین موضوعات، اولین تحقیق های روز را به خود اختصاص دهد.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: تحقیق دینی از این رو دارای اهمیت ویژه است که به پرسش های جامعه پاسخ می‌دهد و مانع گسترش شبهات سطحی به چالش های عقیدتی عمیق می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نیروی انسانی کمی داریم و تحقیقات هزینه‌بر است باید بر نیازهای اساسی جامعه تاکید کنیم و اولویت ها را مدنظر داشته باشیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات