۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۷۱۶
آیت الله شبستری:

شهید مطهری اسلام منهای سیاست را تئوری آمریکایی می دانست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان اینکه شهید مطهری با افکار التقاطی و انحرافی مبارزه کرد، گفت: شهید مطهری اسلام منهای سیاست را تئوری آمریکایی می دانست.
شهيد مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه های هنر اسلامی و سهند تبریز به تشریح شخصیت استاد مطهری پرداخت، اظهار داشت: آن عالم فرزانه با احساس تکلیف خاصی، خود را مسؤول مقابله با تفکرات انحرافی در حوزه و دانشگاه می دانست.

وی با بیان اینکه شهید مطهری عمر خود را صرف مقابله با افراط و تفریط در نظام اسلامی کرد، گفت: آن استاد بزرگوار بنا به مقتضیات زمان، آثاری را به رشته تحریر درآورد که هنوز مورد استفاده دانشگاهیان، حوزوی ها و اصحاب فکر و اندیشه است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شهید مطهری هویت ایرانی اسلامی را احیا کرد، ادامه داد: آن شهید مطهر کتاب "خدمات متقابل اسلام و انقلاب " را در پاسخ به شبهات نوشت و برای رد نظرات مارکسیستی و ماتریالیستی نیز کتاب "روش رئالیسم" را به تحریر در آورد.

وی با اشاره به نقش شهید مطهری در مبارزه با تحجر و ارتجاع و بدعت‌گذاری در آموزه های دینی اظهار داشت: شهید مطهری اسلام منهای سیاست را نظریه ای آمریکایی می دانست و برای مقابله با چنین انحراف‌هایی روز نمی شناخت.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ولایت مداری شهید مطهری الگویی برای ملت ایران است، تصریح کرد: وی در دفاع از حریم ولایت و اقدامات عملی در تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه پیشتاز بود.

آیت الله شبستری خاطر نشان کرد: استاد مطهری یک شخصیت انقلابی به تمام معنا و ذوب در شخصیت امام خمینی(ره) بود، الگوپذیری از روش استاد مظهری در تربیت انسان های وارسته، متعهد و متخصص به یقین مفید برای آینده نظام اسلامی خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات